دیدار هیات دانشگاه نیپون جاپان با رئیس جمهورکرزی در کابل

یک هیات چند نفره از دانشگاه بخش علوم سپورتی نیپون جاپان به کابل سفر کرده و با رئیس جمهورکرزی دیدار و گفتگو کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این هیات شامل رئیس دانشگاه نیپون و چند تن از استادان آن دانشگاه  می باشد.

در این دیدار که قبل از ظهر امروز (چهارشنبه) در ارگ انجام شد و در آن هیروشی تاکاهاشی سفیر جاپان در کابل نیز حضور داشت، کنشیرا ماتسونامی رئیس دانشگاه نیپون گفت که مردم جاپان از صمیم قلب خواهان پیشرفت و ترقی افغانستان هستند.

وی خاطر نشان کرد که تعدادی از محصلین افغان در حال حاضر مصروف فراگیری دروس شان در دانشگاه علوم سپورتی نیپون می باشند و این دانشگاه علاقه دارد که تعداد بیشتری از محصلین افغان را بپذیرد.

در این دیدار فیصله شد تا سفارت جاپان در کابل، موضوع جذب بیشتر محصلین افغان در دانشگاه علوم سپورتی نیپون کشور جاپان را در همکاری با نهادهای مربوطه افغانستان، هماهنگ سازند.

براساس اعلامیه خبری ارگ ریاست جمهوری همچنین حامد کرزی رئیس جمهوری کشورمان در این دیدار از کمک و همکاری کشور جاپان در عرصه های مختلف تشکری کرده گفت که مساعدت های جاپان به افغانستان در عرصه های مناسبی به مصرف رسیده است.

رئیس جمهور روابط میان افغانستان و جاپان را حسنه و دوستانه خوانده، خاطر نشان کرد که سفر های وی و سایر مقامات افغانستان طی چند سال گذشته به جاپان و میزبانی موفقانه کنفرانس های اول و دوم توکیو و سایر کنفرانس های بین المللی بخاطر حمایت از افغانستان توسط حکومت جاپان، نمایانگرعمق روابط نیک و دوستی میان دو کشور می باشد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *