دیدار رئیس جمهورغنی با وزیر دفاع امریکا

محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان، امروز (۱۹ قوس) با اشتون کارتر وزیر دفاع امریکا در کابل دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اشتون کارتر وزیر دفاع امریکا در راس یک هیات طی یک سفر غیر منتظره صبح روز جمعه وارد کابل شد.

اشتون کارتر در این دیدار با اشاره به اینکه افغانستان یکی از شرکای مهم و استراتیژیک ایالات متحدۀ امریکا است از قربانی‌های نیروهای امنیتی ودفاعی افغانستان قدردانی کرد.

وی گفت، این نیروها ثابت ساختند که توانانی و ظرفیت شان در زمینۀ مبارزه با تروریزم افزایش یافته و امریکا برای تجهیز و تمویل بیشتر این نیروها متعهد می‌باشد.

او افزود که ما در بخش تجهیز و تمویل قوای هوایی افغانستان کمک‌های همه‌جانبه خواهیم کرد تا این نیروها بتوانند در کنار نیروهای زمینی، جهت از بین‌بردن گروه‌های تروریستی دست‌آوردهای بیشتری را رقم زنند.

همچنین آقای غنی از همکاری‌های دوام‌دار ایالت متحدۀ امریکا در عرصه‌‌های مختلف به‌ویژه در بخش تجهیز و تمویل نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان تشکر کرد.

او، از قربانی، شجاعت و توانایی نیروهای امنیتی ودفاعی کشور در راستای دفاع ازتمامیت ارضی و از بین‌بردن لانه‌های تروریستان نیز قدردانی کرد.

رئیس‌جمهورغنی همچنان از تلاش‌های جنرال نیکلسن قوماندان عمومی حمایت قاطع در خصوص حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان تقدیر کرد.

هردو جانب روی مسایل امنیت منطقه و مبارزه مشترک با تروریزم تأکید نمودند و نیز پیرامون آوردن اصلاحات به‌ویژه در بخش‌های نظامی صحبت کردند.

در پایان این دیدار، رئیس‌جمهورغنی به‌پاس همکاری‌های وزیر دفاع امریکا در زمینۀ تجهیز، تمویل، آموزش و افزایش توانایی‌های نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان و نیز تأمین صلح، ثبات، امنیت و مبارزه با تروریزم در افغانستان، مدال عالی دولتی غازی وزیر محمداکبر خان را به‌وی تفویض کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *