دیدارمعین سیاسی وزارت خارجه با معاون سفیر امریکا

دیوید رابینسون معاون سفارت ایالات متحده امریکا با ارشاد احمدی معین سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در کابل دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این دیدار، معین سیاسی در مورد حملات راکتی پاکستان که در ولایات کنر، ننگرهار و نورستان اخیراً خسارات مالی و جانی را ببار آورده است، معلومات ارائه نمود.

وی گفت که وزارت امور خارجه افغانستان، بر حسب احکام ماده نهم موافقتنامه همکاری های استراتیژیک با ایالات متحده امریکا، نگرانی شدید خویش را طی یادداشتی به سفارت ایالات متحده امریکا مقیم کابل ابراز داشته است.

به گفته وی در ماده نهم، بخش سوم قرار داد همکاری های استراتیژیک آمده است “با درک اینکه ثبات افغانستان در ترقی و ثبات آسیای جنوبی و مرکزی نقش دارد، ایالات متحده امریکا تأکید می کند که هرگونه تجاوز بیرونی علیه افغانستان را موجب نگرانی شدید خود می پندارد.

همچنین در آن تاکید شده که در صورت وقوع چنین رویدادی، طرفین باید هرچه عاجل در مشورت باهم، پاسخ مناسبی را به شمول اقدامات سیاسی، دیپلوماتیک، اقتصادی و نظامی، به توافق هردو طرف و در مطابقت به احکام قوانین اساسی شان طرح و تطبیق کنند.”

با این حال رابینسون معاون سفیر امریکا، ضمن تأیید موقف افغانستان و با درنظرداشت احکام ماده فوق الذکر، تعهد خویش را مبنی بر پیگیری موضوع و انجام مشوره های لازم در زمینه اعلام نمود.

با این حال مقامات امنیتی ولایت کنر می گویند که حدود ۳۲ فیر راکت  عصر دیروز از سوی نظامیان پاکستانی بر ولسوالی دانگام این ولایت پرتاب شده است. 

 این حملات راکتی تلفات جانی در پی نداشته است اما گفته می شود که هنوز هم حکومت افغانستان برای جلوگیری از این حملات اقدام نکرده است.

سلسله حملات راکتی پاکستان بر ولسوالی های ولایت کنر از چند سال به اینسو جریان دارد که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها تن گردیده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *