دیدارفرماندهان ارتش با طالبان در سنگین رد شد

گزارش های از ولایت هلمند منتشر شد که گویا فرماندهان ارتش ملی و طالبان مستقر در ولسوالی سنگین ولایت هلمند نشست مشترک داشته و در مورد برخورد های نظامی میان طرفین مذاکره کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خاور میانه  گفته می شود که یک فرمانده ارشد اردوی ملی که نخواسته از او نام گرفته شود، ادعا کرده است که وی با طالبان در ولسوالی سنگین ولایت هلمند مذاکره نموده  و فیصله کرده اند  که دیگر جنگ در این ولسوالی متوقف گردد.

گزارش می افزاید که این فرمانده اردوی ملی چند روز پیش به پایگاه جنگجویان طالب رفت و متعاقباً فرمانده طالبان نیز از پاسگاه سربازان اردوی ملی دیدن کرد و هر دو جانب تعهد کردند که دیگر بین خود جنگ نداریم زیرا دولت و تحریک طالبان با هم متحدشده اند.

در همین حال رادیو آزادی به نقل قول از بزرگان قومی ولسوالی سنگین ولایت هلمند خبر داد که سربازان اردوی ملی سه پاسگاه امنیتی در این ولسوالی را در اختیار طالبان مسلح قرار داده اند.

 یک عضو شورای مردمی ولسوالی سنگین گفته است که شب گذشته دو پاسگاه در اختیار طالبان قرارگرفته است، اما این خبر از سوی فرمانده محلی اردوی ملی رد شده است.

با این جنرال ظاعر عظیمی سخنگوی وزارت دفاع ملی  این رویداد را نه پذیرفته و به رسانه ها گفته است  که چنین گزارشها حقیقت ندارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *