دو ولسوالی در بدخشان به کنترل طالبان در آمد

مقامات محلی در ولایت بدخشان تائید کردند که دو ولسوالی در این ولایت به دلیل حمله گسترده ای شبه نظامیان طالب از کنترل دولت خارج شده و به بدسترش شبه نظامیان طالب قرار گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ولسوالی های کران و منجان  از ولسوالی ولایت بدخشان است که نیروهای امنیتی کشور بکلی از این دو ولسوالی خارج شده و هم اکنون شبه نظامیان طالب کاملا کنترل این دو ولسوالی را عهده دارند.

در همین حال وزارت امور داخله کشور، عقب نشینی نیرهای پولیس و اردوی ملی کشور را از این دو ولسوالی تاکتیکی خوانده و گفته است که به زودی عملیات پاکسازی در این ساحات آغاز خواهد شد.

یکی از فرماندهان پولیس که خواست از او نام برده نشود به خاورمیانه گفت که  این عقب نشینی به دلیل جلوگیری از تلفات ملکی صورت گرفته و شمار شبه نظامیان طالب در این عملیات ها زیاد است و نیروهای امنیتی توان مبارزه به آنان را نداشته و مجبور به عقب نشینی شده اند.

به گفته وی، در صورت که اقدامات جدی برای جلوگیری از پیشروی های شبه نظامیان طالب در ولایت بدخشان گرفته نشود به زودترین فرصت شبه نظامیان طالب ساحه پیشروی شان به طرف مرکز ادامه خواهد یافت و شماری از مردم محل نیز به آنان خواهد پیوست.

با این حال گزارشهای از ولایت بدخشان حاکی از آنست که مردم بر علیه شبه نظامیان طالب دست به قیام مردمی زده و با آنان در حال مبارزه هستند.

ولسوالی کران و منجان بدخشتان در حالی از سوی شبه نظامیان طالب تحت کنترل در آورده شده و که مقامات پولیس ادعا می کنند که هیچ درگیری صورت نگرفته و تلفاتی هم به نیروهای امنیتی کشور وارد نشده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *