دو تکت انتخاباتی از امکانات دولتی استفاده کرده اند

کمیسیون شکایات انتخاباتی، به دو تکت «دولت‌ساز» و «ثبات‌ و همگرایی» به دلیل استفاده از امکانات دولتی در مبارزات شان، اخطار داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد قاسم الیاسی منشی و سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی، امروز (۱۰اسد) در نشست خبری اظهار داشت که دو تیم حاکم از منابع مالی و دولتی به نفع خودشان استفاده کرده اند.

الیاسی افزود که برخی کارمندان عالی ‌رتبه دولتی نیز برخلاف قانون، در کارزارهای انتخاباتی ریاست جمهوری این دو دسته انتخاباتی شرکت کرده بودند.

منشی کمیسیون شکایات انتخاباتی، اقدامات دو دسته حاکم را مطابق قانون انتخابات، لایحه مبارزات انتخاباتی و لایحه تنظیم امور مالی مبارزات انتخاباتی، تخلف دانست.

الیاسی تصریح کرد که بر اساس ماده ۳۰ قانون انتخابات، به هر دو دسته انتخاباتی «اخطاریه» صادر شده است.

از سویی هم، وی بیان کرد که بر اساس کارشیوه کمیسیون شکایات انتخاباتی، به کار بردن القاب و عناوین «صدراعظم و معاون سوم و …» تخلف انتخاباتی است.

بر اساس معلومات الیاسی، اگر نامزدان متخلف به اخطاریه‌ های آنها توجه نکنند، جریمه ‌های نقدی و محروم ‌شدن از مدتی برای پیکارهای انتخاباتی در نظر گرفته می شود.

پیش از این نیز شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری بارها نسبت به سوء استفاده از امکانات دولتی از سوی دسته های حاکم ابراز نگرانی کرده بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *