دولت میانمار مانع ورود مامور ویژه سازمان ملل به این کشور شد

دولت میانمار به دنبال خشونت‌های گسترده علیه مسلمانان این کشور، مانع ورود مامور ویژه سازمان ملل به این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از رویترز، «یانگ هی لی» مامور ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر میانمار، روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد دولت میانمار از سفر قریب الوقوع او به این کشور جلوگیری کرده است. وی ضمن شکایت از همکاری نکردن دولت میانمار با وی در بازرسی از شرایط مسلمانان روهینگیا اعلام کرد این کشور به او اجازه ورود نداده است.

این مامور ویژه سازمان ملل قرار بود در ماه جنوری برای بررسی اوضاع حقوق بشر و جنایات دولت میانمار علیه اقلیت مسلمان روهینگیا به این کشور سفر کند. یانگ هی لی در این خصوص اظهار کرد: همکاری نکردن دولت میانمار با من نشان دهنده این امر است که در ولایت راخین و سایر نقاط این کشور اتفاقاتی رخ داده که بسیار وحشتناک است.

دولت میانمار در حالی اعلام کرده است با مامور ویژه سازمان ملل همکاری نمی کند که تنها چند هفته به سفر وی به این کشور آسیایی باقی مانده بود. جنایات و خشونت های نیروهای نظامی میانمار علیه مسلمانان روهینگیا از سوی مجامع بین المللی و همچنین بسیاری از کشورهای جهان محکوم شده است. کشتار، قتل عام و پاکسازی قومی مسلمانان در این کشور موجب شده است این اقلیت از خانه و کاشانه خود آواره شوند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *