دوسیه ۱۱۹کودک در دادستانی ویژه کودکان هرات بررسی شد

خبرگزاری خاورمیانه – هرات

مسئولان دادستانی (سارنوالی) هرات میگویند: درجریان شش ماه اول سال جاری دوسیه های ۱۱۹ تن از اطفال متهم به جرایم جنایی  مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته و به دادگاه این ولایت هرات سپرده شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمانه، مسئولان محاکم قضایی در هرات گفته اند در میان ۱۱۹ کودک، پنج تن از آنان متهم به انجام قتل هستند.

گل احمد رامش معاون داستانی ولایت هرات در این باره گفت: ازشروع سال ۱۳۹۲ تاکنون دوسیه های ۱۱۹ اطفال بین سنین ۱۲ – ۱۸ سال را بررسی نموده و برای ادامه تحقیقات به محکمه ی اختصاصی اطفال تحویل داده است.

وی میگوید: براساس قضایایی  ثبت شده در دادستانی هرات جرایم اطفال نسبت به سال گذشته کاهش اندکی داشته است.

به گفته معاون دادستانی هرات، اکثریت اطفال کسانی هستند که به اتهام  سرقت های خورد و همچنان قاچاق مواد مخدر گرفتارشده اند.

فقراقتصادی و فرهنگی و همچنان مجبوریت اطفال خوردسال برای کار دربیرون ازخانه ازجمله مهمترین عوامل انجام جرایم نزد اطفال تثبیت شده است.

به گفته گل احمد رامش معاون دادستانی هرات، ۲۰ تن از متهمان به جرایم جنایی اطفال را دختران تشکیل میدهند.

وی میگوید: درجریان تحقیقات دادستان ها در اداره ی دادستانی اختصاصی اطفال کوشش می شود تا حقوق اطفال مد نظر گرفته شود.

مسئولان دادستانی هرات مدعی اند که افزایش کودکان بیابانی و اطفال خیابانی ، زمینه را برای سو استفاده برخی ها از اطفال خورد سال را مساعد ساخته است.

درحالی مسئولان دادستانی هرات از تحقیق وبررسی دوسیه های اطفال متهم به جرایم جنایی در دادستانی ویژه اطفال خبر میدهند  که هنوز هم افغانستان ازجمله کشورهای بشمارمیرود که فیصدی بلندی از اطفال آن مجبور به انجام کارهای شاقه برای در آمدزایی خانواده هایشان هستند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *