دمشق: امریکا دزد دریایی یک چشم است

وزارت خارجه سوریه در واکنش به اظهارات اخیر مقامات واشنگتن درباره حملات هوایی به حلب، این کشور را “دزد دریایی یک چشم” توصیف کرد.

به گزارش خبرگزای خاورمیانه، وزارت خارجه سوریه در واکنش به اظهارات اخیر سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: زمانی که کاخ سفید حملات هوایی پی در پی نیروهای نظامی سوریه به حلب را محکوم می‌کند، درحقیقت از جنایت‌های تروریست‌ها که بیشترشان جزو افراد مسلح خارجی هستند چشم پوشی می‌کند.

این وزارت‌خانه اعلام کرد: جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید مناطقی را که نیروهای نظامی سوریه به آن حمله می‌کنند، مناطق غیرنظامی توصیف می‌کند اما باید گفت درصورتی که در نظر بگیریم که آنجا مناطق مسکونی وجود دارد این سخن درست است، اما سوال اینجاست که آیا این شهر به محل درگیری‌ها با تروریست‌ها تبدیل نشده است و اینکه آیا افرادی که وارد این شهرند ساکنان آن هستند یا عربستانی‌، قطری‌، چچنی‌، افغانستانی، پاکستانی و لیبیایی هستند؟

دمشق با بیان اینکه کارنی از خود نپرسیده که کشورش چگونه با تروریسم در افغانستان مقابله کرد، از سکوت امریکا در قبال جنایت‌های تروریست‌ها در شهرهای سوریه از جمله شهر “عدرا” و منطقه مسیحی نشین “معلولا” در ریف دمشق انتقاد کرد.

دمشق همچنین واشنگتن را به دلیل این مواضع و اظهارات خود در قبال سوریه به “دزد دریایی یک چشم” توصیف کرد.

پیشتر جی کارنی اظهار کرده بود که کشورش حملات هوایی پی در پی نظام سوریه به غیرنظامیان و استفاده از موشک‌های نوع “اسکاد” و بشکه‌های حاوی مواد منفجره را محکوم می‌کند.

در همین راستا یک منبع در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که گروه‌های تروریستی مسلح چند روز قبل به دو پایگاه سلاح شیمیایی در ریف دمشق حمله کردند اما مسئولان ذیربط با آن‌ها مقابله کرده و این حمله را ناکام گذاشتند.

این منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه تصریح کرد: برخی از کشورهای حامی گروه‌های تروریستی سوریه اطلاعاتی را در خصوص پایگاه‌های سلا‌ح‌های شیمیایی که قرار است به دریا منتقل شده و در آنجا امحا شود به مخالفان ارائه می‌دهند.

وی از نقش خطرناک و غیر مسئولانه برخی از کشورهای حامی مخالفان و ارائه اطلاعاتی در خصوص محتویات این پایگاه‌ها به آن‌ها انتقاد کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *