دفتر جنرال دوستم: رئیس‌جمهور به ترک‌تباران توهین کرده است

دفتر مطبوعاتی معاون اول ریاست جمهوری در واکنش به سخنان اخیر رئیس جمهور در باره امیر تیمور گورکانی گفته است که رئیس جمهور به مردم ترکتبار توهین کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور در همایشی در ارگ نسبت به شخصیت امیر تیمور خان اظهاراتی داشت که با واکنش بسیاری ها روبرو شد.

در همین رابطه، دفتر جنرال دوستم، معاون اول ریاست جمهوری با نشر خبرنامه ای گفته است “رییس جمهور در همایشی در ارگ نسبت به شخصیت امیر تیمور جهان گشا و صاحب قران، اهانت روا داشته و به این ترتیب در واقع به مردم عزیز ترک تبار نیز توهین کرده است”.

منبع، سخنان رئیس جمهور کشور در مورد امیر تیمور را تقبیح کرده و آورده است “باور داریم اظهارات غیر مسوولانه سبب کینه، دلسردی و دوری مردم افغانستان از نهاد ریاست جمهوری که خود عامل پیروزی آن شده اند، خواهد شد و باید از تکرار اعمال عقده مندانه و ناشیانه نیز جلوگیری شود.”

دفتر مطبوعاتی جنرال دوستم معتقد است که افغانستان در شرایط بسیار حساسی قرار دارد و سعی همگان باید بر این باشد تا اسباب وحدت و همبستگی مردم افغانستان را فراهم کند و به ارزش های ملی احترام داشته باشند.

در بخش دیگر خبرنامه آمده است “ما باور داریم که سخنان اخیر رئیس جمهور در مورد امیر تیمور کورگانی بیانگر نیات نیک وی در مورد کتله عظیم مردم افغانستان و جهان اسلام نیست و از بابت آن معذرت خواهی کند.”

همچنین خبرنامه می افزاید “زمان آن فرا رسیده است تا اگر زخم های مردم را مرهم نمی گذاریم، بر آن نمک نیز نپاشیم. مردم ما بیش از هر زمان دیگر به یکپارچگی و در کنار هم بودن نیاز دارند. تنها راهی که میتواند ما را در رسیدن به آرامش و صلح کمک کند، مدارا و همدیگر پذیری است. در غیر آن شراره های جنگ همه را خواهند سوخت.”

ارگ ریاست جمهوری تا حال در این رابطه اظهار نظر نکرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *