دعوت علمای دینی بغلان برای بسیج مردمی در برابر داعش

خبرگزاری خاورمیانه

عالمان دینی حوزه شمالشرق کشور در گردهمایی شان در ولسوالی بغلان مرکزی ولایت بغلان، با نکوهش از عملکرد گروه تروریستی داعش از مردم خواستند که در مقابل این گروه بسیج شوند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این عالمان دینی که شمارشان نزدیک به یکهزار نفر می رسید در افتتاح یک مسجد جامع در ولسوالی بغلان مرکزی حضور یافته و هشدار دادند که استخبارات کشورهای کفری در تلاش ایجاد نفاق و دشمنی میان اقوام و مذاهب در افغانستان هستند و به تازه گی گروه تروریستی بنام «داعش» در حال شکل گیری در مناطقی از کشور است.

مفتی محمد نعمان فضلی یکی از عالمان دینی در این نشست خطاب به مردم و حکومت گفت :«گروه تروریستی داعش به همکاری استخبارات کشورهای کفری در تلاش ایجاد نفاق بین اقوام و مذاهب در افغانستان است و در برخی مناطق دست به کشتار افراد بیگناه نیز زده است.»

این عالم دینی می گوید که اگر جلوی گروه داعش گرفته نشود و مردم در مقابل آنان بسیج نشوند، به زودترین فرصت فاجعه بزرگی در افغانستان ببار خواهد آمد و بیرق های سیاه آنان در بغلان برافراشته خواهد شد.

در عین حال، مولوی محمد مبین یکی دیگر از عالمان دینی، وحدت و همپارچگی اقوام افغانستان را از نیازهای اصلی دانسته و از مردم خواست که هیچگاه فریب توطئه و نفاق افگنی دشمنان اسلام را نخورند.

این عالم دینی می گوید که برای جلوگیری از تطبیق برنامه کشورهای کفری که در تلاش ایجاد دشمنی و قتل مردمان بیگناه افغانستان هستند، همه هوشیار باشند و بویژه عالمان دینی در این زمینه مسوولیت عمده دارند.

در حالی عالمان دینی در یک گردهمایی بزرگ از نفوذ و رویکار آمدن گروه تروریستی داعش در افغانستان نگرانی می کنند که به تازه گی هشت کارگر معدن در ولسوالی تاله و برفک این ولایت از سوی گروه تروریستی داعش تیرباران شدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *