دستگیری قاضی نام نهاد طالب در بادغیس

 

خبرگزاری خاور میانه / حوزه جنوب غرب


مسئولان محلی درولایت بادغیس ازبازداشت ملا امام یک مدرسه علوم دینی به اتهام همکاری با مخالفین مسلح دولت توسط ریاست امنیتی ملی آن ولایت خبرمیدهند.

گفته میشود: مولوی عبدالقیوم ملا امام مدرسه دینی روستای ” کوکچل” ولسوالی آب کمری بادغیس میباشد، که چندی قبل در یک دادگاه صحرایی طالبان، حکم اعدام یک دختر ۲۰ ساله را صادر کرده بود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه – این دختر که از روستای “کوکچل ولسوالی آب کمری” بوده، به دلیل روابط نامشروع و فرار از منزل پس ازآنکه محکوم به اشد مجازات شد ، توسط پدراش به قتل رسید.

احمد الله علیزای والی بادغیس میگوید: پرسونل ریاست امنیت ملی بادغیس موفق شده اند تا ملا امامی را که حکم اعدام این دختررا صادرکرده بود، بازداشت نمایند.

وی افزود: قرار است دوسیه مولوی عبدالقیوم به اتهام همکاری با مخالفین دولت به ارگانهای عدلی وقضایی محول گردید. در همین حال شماری از علمای دینی در کشور مهمترین دلیل این گونه رویداد ها را تهاجم فرهنگی غرب در افغانستان عنوان می کنند. آنان میگویند:علت اصلی این گونه عملکرد درمناطق دوردست اینست که مجرمین ازسوی محاکم رسمی کشور، به جزا های سنگین وکیفرمرگ کمترمحکوم میشوند.

به گفته ی آنان این گونه ناهنجاری های اجتماعی که زاییده فرهنگ غرب می باشد، بهترین بهانه را به مخالفان دولت میدهد تا تفکرات خود را در میان مردم نهادینه سازند. ازسوی دیگر احمد الله علیزای والی بادغیس ازارگانهای عدلی وقضایی کشورمیخواهد، تا شدیدترین جزارا برای مولوی عبدالقیوم حکم کنند.

گفته میشود: حلیمه دختری بیست ساله به تاریخ بیستم حمل سال روان ، بامردی بنام داوود رابطه برقرارکرده وقصد فرارازولایت بادغیس را داشت.

غرب افغانستان در این اواخر بالاترین آمار خشونت علیه زنان را داشته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *