دستور رهبر طالبان برای حفاظت از مردم در روزهای عید قربان

رهبر طالبان مسلح در پیام عیدی اش به اعضای این گروه دستور داده است که برای خدمت و مصئونیت مردم همه تلاش شان را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، پیام عیدی ملاهبت الله آخوندزاده امروز (۱۷اسد) نشر شده و به مناسبت عید سعید قربان به تمام اعضای این گروه دستور داده شده است.

در بخشی از این پیام به زیردستان‌ اش دستور داده ‌است که برای محافظت از پروژه ‌های عام ‌المنفعه، ثروت و دارایی ملی تلاش کنند.

ملا هبت‌الله آخندزاده، به اعضای گروه طالبان دستور داده ‌است که برای محافظت از مردم در روزهای عید، تمامی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی گفته است که همزمان با ادامۀ جنگ از سوی طالبان، تلاش‌ های سیاسی این گروه نیز شدت گرفته و هدف از آن پایان دادن به اشغال افغانستان است.

در بخشی از پیام به امریکایی ها گفته است که اکنون طالبان روند صلح را با جدیت به پیش می ‌برند و امریکا نیز باید این روند را صادقانه به پیش ببرد، تا گام ‌های مؤثری به سوی حل معضل کشور برداشته شود و فاجعۀ ۱۸ساله پایان یابد.

رهبر طالبان به افزایش حملات هوایی نیروهای امریکایی نیز واکنش نشان داده و افزایش بمباران و اظهارات ضد و نقیض امریکا را سبب نگرانی و شک در روند صلح و اراده در این باره دانست.

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که روز گذشته یک انفجار مرگبار در نزدیکی حوزه ششم امنیتی شهر کابل رخداد که تلفات بی شمار غیرنظامیان را به دنبال داشت و طالبان مسلح مسوولیت آن را به عهده گرفت.

همچنین هشتمین دور مذاکرات نماینده گان طالبان مسلح و زلمی خلیلزاد نماینده امریکا در قطر پایان یافته و زمان ‌بندی خروج نیروهای خارجی از افغانستان، یکی از مهمترین موارد این نشست بوده است.

در همین حال، هیئتی از طالبان مسلح به رهبری ملابرادر به ازبکستان رفته است و تلاش ها برای نشست بین الافغانی در آینده نزدیک نیز جریان دارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *