دستآورد امنیت ملی در جریان برگزاری لویه جرگه مشورتی

کمیسیون امنیتی برگزاری لویه جرگه مشورتی به ریاست دگرجنرال رحمت الله «نبیل» سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی ده روز تدابیر امنیتی را در داخل و حومه های شهر کابل بمنظور جلوگیری از فعالیت های تروریستی و تخریبی کرده بود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ریاست عمومی امنیت ملی اعلام کرد که در این مدت ده روز کارمندان ریاست عمومی امنیت ملی از ده ها موارد حملات انتحاری، انفجاری و تروریستی در شهر کابل جلوگیری نموده است.

 دستگیری ملا هدایت الله به اسم مستعار«هجرت الله»معاون والی نامنهادگروه طالبان در ولایت پروان، که بدستور ملا اسماعیل عضو شورای کویته پاکستان بمنظور سازماندهی فعالیت تروریستی و تخریبی به ولسوالی پغمان ولایت کابل فرستاده شده و تصمیم سه حمله تروریستی را در شهر کابل داشت، اولین دستآورد خوانده شده است.

همچنین عبدالعلیم ولسوال نامنهادگروه طالبان در ولسوالی خاکجبار ولایت کابل، که بدستور شورای پشاور و شبکه سراج الدین حقانی تصمیم داشت تا حملات تروریستی را در ایام تدویر لویه جرگه مشورتی انجام دهد، همراه با «۱۰» فیر راکت سکر۴۰،«۱۶» فیر مرمی بی ام یک،«۱۱» عدد سرگلوله راکت سکر۴۰، «۱۰» فیر مرمی هاوان چریکی،«۴» فیر مرمی توپ ۸۲ ملی متری،«۵۶» کیلوگرام مواد انفجاریه شناسایی و دستگیرشده است.

این فرد در نظر داشته تا با استفاده از راکت های متذکره مقر ریاست جمهوری، وزارت دفاع ملی و ساحات میدان هوائی کابل را مورد حمله قرار دهد.

عنایت الله مشهور به «مسکین، خدایداد و محمد نعیم مربوط شکبه سراج الدین حقانی با سه ثوب واسکت انتحاری، سه میل کلاشینکوف، سه میل نارنجک انداز با ۳۶ فیر مرمی آن، ۳۴ قبضه بم دستی و یک عراده موتر نوع سراچه مملو با مواد انفجاریه از ناحیه هشتم شهر کابل دستگیر شدند.

همچنین یکتن از اعضای فعال شبکه سراج الدین حقانی به اسم حزب الله به اسم مستعار«سیف الدین» باشنده ولایت لوگر، محصل دانشگاه البیرونی ولایت کاپیسا همرا با یک عراده موتر مملو از مواد انفجاریه از مربوطات سرتپه کارته مربوط ناحیه هشتم شهر کابل دستگیرشد.

یک فرد انتحاری و دو تن انتقال دهنده ماین های مقناطیسی و سلاح و مهمات بنامهای حیات الله مشهور به«آغامحمد»،سیدبرکت الله و نصرت الله همرا با یک میل راکت آر پی جی، یک میل ماشیندار پیکا، یک میل کلاشینکوف، ۵ عدد ماین خود ساخت مقناطیسی، ۱۰ قبضه بم دستی، دو عدد ماین بشکه ئی و یک عراده موتر مملو از مواد انفجاریه که قصد انتقال آنرا از طریق مرز میرامشاه کشور پاکستان به ولایت خوست و بعداً به شهر کابل بمنظور برهم زدن برگزاری لویه جرگه مشورتی را داشتند، نیز دستگیر شدند.

«۶۰۰۰» کیلوگرام مواد انفجاریه نوع پوتاشیم کلوراید، آمونیم نایتریت و تروتیل همرا با «۷» حلقه ماین های خودساخت بشکه ئی«۶» فیر مرمی میزائیل بی ام یک از مربوطات ولسوالی نرخ ولایت میدان وردک بدست آمده، و گروه های تروریستی در نظر داشتند تا این مواد برای راه اندازی فعالیت های تروریستی وارد شهر کابل نمایند.

خنثی نمودن دو عدد بمب خود ساخت بشکه ئی که در دو عراده کراچی دستی در حالیکه بالای آن ترکاری جابجا گردیده بود، از مربوطات ساحه کوته سنگی و کمپنی شهر کابل کشف و عامل آن به اسم سیف الرحیم که ملبس با یونیفورم پولیس محلی بود باالفعل دستگیر شده است.

دستگیری سه تن از اشخاصیکه بمب های مقناطیسی را در تانکرهای تیل در مسیر شاهراه ولایت پروان کابل جابجا می نمودند، همرا با ۲۸ فیر مرمی توپ ۸۲ ملی متری، ۵۶ حلقه ماین های مختلف النوع و یک میل کلاشینکوف دستگیر شدند.

در این ایام ده روز جرگه مشورتی ۲۱ تروریست شامل، شامل – شش فرد انتحاری و تهاجمی با پنج ثوب واسکت انتحاری، دو عراده موتر مملو از مواد انفجاریه شناسایی و دستگیر شده اند.

 همچنین ریاست عمومی امنیت ملی ده ها میل سلاح و مقدار زیاد مواد انفجاری را در کابل و اطراف آن کشف وضبط نموده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *