در اولین سالگرد ترور جنرال عبدالرازق، بر تامین صلح تاکید شد

رهبران حکومت وحدت ملی در اولین سالگرد ترور مرموز جنرال عبدالرازق بر تامین صلح تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اولین سالگرد ترور جنرال عبدالرازق، امروز (۲۶میزان) در تالار لویه جرگه شهر کابل برگزار شد.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور در این مراسم گفت که صلح بزرگترین خواست ملت و بنیادی ترین مسوولیت حکومت است.

رئیس جمهور، جنرال عبدالرازق را از قهرمانان ملی کشور یاد کرد و افزود: “خون شهدای امنیتی و دفاعی افغانستان هدر نرفته است، زیرا قربانی های این قهرمانان سبب شد که اکنون ما از یک آزمون بزرگ مردم سالاری به سربلندی تمام فایق آییم”.

وی اظهار داشت که نیروهای امنیتی، مانند جنرال عبدالرازق و امثال وی، تا کنون چهار موج بزرگ حملات دشمن را درهم کوبیده و ناکام ساخته و این دستاورد بزرگ است.

رئیس جمهور تاکید کرد که مردم افغانستان با وجود تهدیدات مستقیم گروه طالبان و فضای نامطمئن سیاسی، در انتخابات شش میزان اشتراک کرده و اراده قوی شان را برای دوام نظام جمهوری و رسیدن به یک صلح با معنا به نمایش گذاشتند، زیرا میدانند که تنها نظام جمهوری است که حافظ وحدت ملی می باشد.

وی افزود که مردم خواستار صلح پایدار و با عزت هستند و با تمام تلاشها به خاطر رسیدن به هدف صلح متعهد می باشند و صلح همیشه اولویت حکومت است.

در عین حال، داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی و رئیس دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی نیز جنرال عبدالرازاق را شهید ملی خواند و گفت: او به تمام افغانستان فکر می کرد و نبود او خلأ بزرگ برای کشور است.

به گفته وی، عبدالرازق در کارنامه خود غیرت و شجاعت را به میراث گذاشت و به دین، وطن، ملت و وحدت مردم پایبند و به صلح آرزومند بود.

عبدالله خواهان صلح با عزت و پایدار شد و تاکید کرد که صلح و وحدت ملی مبنای بقای افغانستان و آرزوی مردم است و انتظار می رود که یک روزی این آرزو بر آورده شود.

جنرال عبدالرازق یک سال پیش همزمان با جلسه امنیتی با جنرال اسکات میلر در دفتر والی قندهار به شکل مرموزی ترور شده بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *