درگیری ها در ولسوالی اندراب ولایت بغلان، امروز پایان خواهد یافت؟

باشنده گان ولسوالی ده‌صلاح ولایت بغلان می‌گویند، حضورگسترده افراد مسلح غیر مسوول زنده‌گی عادی شان را به چالش کشیده و روال عادی زنده‌گی در اینجا بر هم خورده است.

آنان به خبرگزاری خاورمیانه می‌گویند، هر از گاهی میان این گروه های تفنگدار درگیری مسلحانه صورت می‌گیرد که باعث می شود، مردم نتوانند به کار و بار روزمره شان رسیده گی کنند.

در ادامه اضافه کردند که این درگیری ها بیشتر از یک هفته می شود که شدت یافته است.
ولسوالی های بنو، ده صلاح و پل‌حصار، ولسوالی اندراب ها نامیده می‌شوند.
نام‌تازه دوکاندار بازار ولسوالی ده صلاح که در یک هفته اخیر نتوانسته است از شدت درگیری ها دوکانش را باز کند به خبرگزاری خاورمیانه می گوید، گروه های مسلح با استقاده از سلاح های سبک و سنگین یکدیگر خود هدف قرار می‌دهند که درین میان مردم عادی آسیب می‌بینند.
مولوی نوراحمد جویا یکی از بزرگان قومی که در حضور داشت مقام های محلی بغلان صحبت می‌کرد، حضور تفنگداران غیر مسوول را یک چالش بزرگ می‌خواند.
او از مقام های دولتی می‌خواهد که این چالش که بیشترین صدمه را بر زنده‌گی مردم وارد کرده است، حل نمایند.
در عین حال عبدالحی نعمتی والی بغلان که بخاطر پایان بخشیدن به این معضله به ولسوالی اندراب ها آمده است می‌گوید، گفتگو ها با پا در میان بزرگان قومی درین باره آغاز شده است.

وی می‌گوید، نشست بزرگی با اشتراک بزرگان قومی این سه ولسوالی راه اندازی شده است که پس از گرفتن نظریات آنان تصامیم لازم را خواهند گرفت.

از سویی هم جنرال اکرام الدین سریع فرمانده پولیس که با امکانات نظامی وارد این ولسوالی ها شده است می‌گوید، اگر طرف های درگیر راه صلح را در پیش نگیرند با آنان برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

بر اساس گفته های مردم ولسوالی ده صلاح در مدت یک هفته‌ای گذشته در اثر جنگ بین افراد مسلح حتی در رفتن شاگردان به مکتب اخلال به میان آمده است..

این درحالیست که پیش ازین نیز دشمنی های ذات البینی در اندراب ها قربانیانی زیادی بجا گذاشته است..

دیده شود نشست امروزی بزرگان قومی به حضورداشت مقام های محلی ولایت بغلان چه نتیجه‌ای در پی خواهد داشت..

محراب الدین ابراهیمی-ولسوالی ده صلاح

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *