درگیری سنگین در «سنگین»

درگیری در ولسوالی سنگین ولایت هلمند

مقام های محلی ولایت هلمند می گویند که بعد از آغاز حملات تهاجمی طالبان مسلح بر تعمیر ولسوالی و فرماندهی پولیس، در حال حاضر، درگیری سنگینی در ولسوالی های سنگین و مارجه جریان دارد.

عمر زواک، سخنگوی والی هلمند به خبرگزاری خاورمیانه گفت که طالبان مسلح عصر دیروز حملات تهاجمی شان بر ولسوالی های سنگین و مارجه آغاز کرده و هم اکنون (حوالی ساعت یک بعدازظهر ۱۳جدی) درگیری جریان دارد.

به گفته وی، نیروهای امنیتی موفق شده اند تا حملات طالبان مسلح را دفع کنند؛ اما درگیری به شدت در نزدیکی تعمیر ولسوالی و فرماندهی پولیس مارجه و سنگین جریان دارد.

زواک اظهار داشت که نیروهای هوایی و زمینی به کمک نیروهای امنیتی در ولسوالی های یادشده شتافته اند و با طالبان مسلح درگیر نبرد هستند.

سخنگوی والی هلمند از میزان تلفات این درگیری آمار دقیق ارائه نکرد؛ اما گفت که به دو طرف درگیری، تلفات وارد شده است.

این در حالی است که شماری از رسانه ها از کشته شدن ۲۵ طالب مسلح به شمول هشت فرمانده آنها گزارش داده اند و در عین حال گفته اند که شماری از نیروهای امنیتی در این درگیری کشته و زخمی شده اند.

طالبان مسلح تا حال در این رابطه اظهار نظر نکرده اند.

ولسوالی های مارجه و سنگین ولایت هلمند از جمله ولسوالی های راهبردی در غرب کشور است که بارها مورد تعرض طالبان مسلح قرار گرفته و کنترول آن در جریان چند سال اخیر، چندین بار بین نیروهای امنیتی و طالبان مسلح دست به دست شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *