درگیری در ولسوالی دولت آباد ولایت فاریاب

مقام های امنیتی در ولایت فاریاب از آغاز درگیری میان طالبان مسلح و نیروهای امنیتی در ولسوالی دولت آباد این ولایت خبر می دهند.

کریم یورش، سخنگوی پولیس فاریاب به خبرگزاری خاورمیانه گفت، درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان مسلح در ساحه جنگل ولسوالی دولت آباد از صبح امروز (۱۱حوت) آغاز شده و تا حال ادامه دارد.

به گفته وی، درگیری در این منطقه پس از آن آغاز شد که یکی از وسایط نقلیه کاروان نظامیان که بطرف ولسوالی اندخوی در حرکت بود با ماین از قبل جاسازی شده طالبان مسلح برخورد کرد که در نتیجه، دو تن از نیروهای امنیتی جراحت برداشت.

از سویی هم سخنگوی پولیس فاریاب از کشته و زخمی شدن ۵۶ تن از طالبان مسلح در منطقه کنجک ولسوالی غورماچ این ولایت خبر می دهد.

یورش اظهار داشت که روز گذشته طالبان مسلح با افراز کمین در منطقه کنجک، کاروان اکمالاتی نظامیان را که از شهر میمنه به طرف ولسوالی غورماچ در حرکت بودند آماج حمله قرار داده و در نتیجۀ درگیری میان دو طرف، ۵۶ تن از طالبان مسلح کشته و زخمی شده اند که در میان کشته شده گان یک عکاس تاجیکستانی نیز شامل است.

به گفته وی، در این درگیری، دو سرباز امنیتی نیز جان باخته و ۵ تن دیگرشان جراحت برداشته اند.

یورش علاوه کرد که کمین طالبان مسلح شکسته شده و کاروان اکمالاتی نظامیان به ولسوالی غورماچ رسیده است.

منطقه کنجک در مسیر راه ولسوالی غورماچ از بخش های ناآرام ولایت فاریاب است که همواره کاروان نظامیان در این منطقه آماج حمله و کمین طالبان مسلح قرار می گیرد.

پیش از این کاروان جنرال عبدالرشید دوستم معاون نخست رئیس جمهور نیز در این منطقه آماج حمله طالبان مسلح قرار گرفته بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *