درخواست پاکستان از ملاعمر برای پایان جنگ

شورای اتحاد اهل تسنن پاکستان برای پایان جنگ در این کشور از ملا عمر سرکرده طالبان افغانستان کمک خواست .

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دهها تن از بزرگان شورای اتحاد اهل تسنن پاکستان از سرکرده طالبان افغانستان خواستند تا طالبان پاکستان را به توقف اقدامات تروریستی‌ در این کشور وادار کند.

بیش از ۱۰۰ تن از اعضای شورای اتحاد اهل تسنن در بیانیه‌ای از ملا عمر خواستند از طالبان پاکستان بخواهد به اقدامات تروریستی‌ در خاک این کشور پایان دهد تا دسیسه امریکا علیه امت اسلامی خنثی شود.

این درخواست شورای اتحاد اهل تسنن پاکستان درحالیست که پس از انتخاب ملا فضل الله، سرکرده جدید طالبان پاکستان، وی تهدید کرد انتقام حکیم الله محسود را خواهد گرفت .

حکیم الله محسود سرکرده سابق طالبان پاکستان در حمله حدود دو هفته پیش طیاره های بدون سرنشین امریکا در نزدیک میرانشاه در مرکز وزیرستان شمالی به همراه همسرش و چند فرمانده این گروه کشته شد.

پس ازاین حمله، طالبان پاکستان هم از توقف مذاکره با دولت نواز شریف خبرداد.

در همین حال چودری نثار علی خان، وزیر داخله پاکستان نیز گفته است پس از کشته شدن حکیم الله محسود تمامی تماس ها با گروه طالبان این کشور قطع شده است.

اعضای پارلمان پاکستان هم به اتفاق آراء حملات طیاره های بدون سرنشین امریکایی را در این کشور محکوم کردند و گفتند این حملات سبب از بین رفتن فرایند گفت وگوهای صلح شده است.

وزیر داخله پاکستان همچنین اظهار کرد این کشور در حال عبور از مرحله ای حساس است و وحدت کامل گروه های مختلف در پاکستان در قبال راهبرد مبارزه با تروریسم و خشونت ضروری است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *