دختر صدام، حمایت اش را از داعش اعلام کرد

پیش‌روی گروه تروریستی “داعش” فرصت انتقام‌گیری را برای رغد حسین، فرزند ارشد صدام رئیس پشین عراق فراهم کرده او با ثروت ده‌ها میلیون دالری اش به حمایت از “داعش” برخاسته و در فکر بازگشت به قدرت است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از اشپیگل، “رغد حسین”، دختر ارشد صدام، اکنون در شهر امان، پایتخت اردن در تبعید به سر می‌برد و او در مصاحبه‌ای از پیشروی گروه “داعش” در عراق ابراز خوشحالی کرده است.

در سال ۲۰۰۷ پولیس بین‌الملل (اینترپل) قرار بازداشت رغد حسین را به دلیل حمایت وی از قیام علیه امریکایی‌ها صادر کرده بود اما دولت اردن از تحویل او به امریکا سرباز زد.

به نوشته اشپیگل آنلاین، رغد حسین حالا دیگر به حمایت مالی از داعش دست زده و به شدت از سیاستمداران خاورمیانه انتقاد می‌کند.

دارایی دختر صدام را ده‌ها میلیون دالر تخمین می‌زنند، به نوشته گزارشگر اشپیگل، وضعیت کنونی در عراق شرایط را برای حامیان حزب سرنگون‌شده‌ی بعث فراهم کرده است.

افسران عالی‌رتبه‌ی رژیم بعث که با سقوط صدام همه چیزشان را از دست داده بودند، حالا به حقوق‌گیران گروه تروریستی “داعش” تبدیل شده‌اند.

“اشپیگل آنلاین” رغد حسین را فرصت‌شناس خوبی توصیف می‌کند که مانند پدرش شیفته قدرت است و یک بار شوهرش را، زمانی که فهمید وی قصد سرنگون کردن صدام را دارد، افشا کرد.

در سال ۱۹۹۶ رغد حسین از شوهرش جدا شد و پس از آن صدام مردی را که تا آن زمان دامادش بود، به جوخه اعدام سپرد.

دختر ارشد صدام در تمام این سال‌ها به دنبال فرصتی برای انتقام‌گیری و پا گذاشتن در جای پای پدر بوده است.

 او حتی به محض سقوط پدرش از قدرت، ادعای جانشینی وی را مطرح کرد، رغد حسین مدعی شد که به عنوان فرزند بزرگ خانواده، میراث سیاسی حق وی است و نه براداران ناتنی یا نوه‌های پسری.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *