دخالت جامعه رسانه ای کابل در کار خبرنگاران هرات

تعداد زیادی از خبرنگاران جامعه هرات امروز در یک نشست اعتراضی از تصمیم جدید فدراسیون ژورنالیستان مرکز (کابل) نارضایتی خویش را بیان کردند و آن را تحقیر محض برای خبرنگاران هرات خواندند.

چند ماه پیش به دستور  محمد اشرف غنی ریاست جمهوری کشور کمیتۀ مصؤنیت و امنیت خبرنگاران در مرکز کشور و برخی ولایات از جمله هرات تأسیس شد که در این کمیته علاوه بر افراد مشخص از ادارت دولتی از هر ولایت سه تن از خبرنگاران فعال به عنوان اعضای این کمیته انتخاب شوند که این سه خبرنگار در ولایت هرات توسط یک انتخابات سالم و شفاف انتخاب و معرفی شدند.

اما با گذشت چهار ماه فدراسیون ژورنالیستان کابل سه خبرنگار جدید را در ولایت هرات به عنوان عضو معرفی کرده و نتیجه انتخابات را لغو اعلان کرده است که این امر واکنش تند خبرنگاران و فعالان مدنی هرات را در پی داشته و آن را دخالت در میان خبرنگاران هرات می‌داند.

اسدالله تیموری یکی از خبرنگاران ولایت هرات به خبرگزاری خاورمیانه در این مورد چنین گفت “اشخاصی که در نهادهای پشتی‌بان رسانه‎ی در مرکز افغانستان فعالیت می‌کنند در بسیاری از موارد، حقوق و امتیازهای جامعه رسانه‌ای هرات را پایمال می‎نمایند”

 در همین حال عمر نصیر مجددی رئیس خانه خبرنگاران هرات گفت متأسفانه همیشه افرادی که در مرکز فعالیت داشتند کوشش کرده اند که میان خبرنگاران هرات فاصله ایجاد کنند و تفرقه بیندازد. امروز بهانه جمع شدن ما در اینجا این است که انتخاباتی که چندی قبل برگزار نمودیم از آن دفاع نماییم و به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم افرادی که فقط بخاطر منافع شخصی خود افرادی را به طور سلیقه‎ی انتخاب کنند و تصمیم جامعه خبرنگاری هرات را برهم بزند.

خانم وحیده صمدی نیز به نمایندگی از خبرنگاران بانو در هرات سه فرد گزینش شده از کابل را قبول نداشته و در صورت قبول نشدن خواست شان به اعتراض مدنی شان ادامه می‌دهند

سید اسماعیل رحیمی عضو رهبری جامعه مدنی ولایت هرات از مرکز نشینان می‌خواهد که به نتیجه انتخابات احترام بگذارند و آن‌را بپذیرند و دست از دخالت بردارند.

در پایان این نشست خبرنگاران جامعه هرات در یک قطعنامه‎ی که بیان کردند این تصمیم اخیر کابل را مایه ننگ برای خبرنگاران هرات خواند چون که این افراد یک روند دموکراتیک را مورد هدف قرار داده است و به خواسته‎های خبرنگاران هرات اهمیتی قایل نیستند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *