داکتر عبدالله از توافقنامه امنیتی کابل- واشنگتن حمایت کرد

داکتر عبدالله نامزد انتخابات ریاست جمهوری در آستانهء آغاز مبارزات انتخاباتی از امضای توافقنامه امنیتی با امریکا حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری خارومیانه، داکتر عبدالله، وزیر امور خارجه پیشین و نامزد انتخابات ریاست جمهوری همزمان با آغاز رسمی مبارزات انتخاباتی در کشور، از امضای توافقنامه امنیتی کابل با واشنگتن حمایت کرد و مدعی شد که با امضای این پیمان نگرانی های امنیتی مردم افغان به پایان خواهد رسید.

وی ادعا کرد، همکاری های بین المللی برای افغانستان یک نیاز مبرم محسوب می شود و تداوم این همکاری های بین المللی در تمام عرصه ها از جمله اقتصادی، مالی، فنی و امنیتی در گرو امضای این توافقنامه امنیتی با امریکا است.

این در حالی است که مردم و شماری از گروه های سیاسی و مذهبی کشور امضای پیمای امنیتی کابل- واشنگتن را نقض حاکمیت ملی افغانستان دانسته و تاکید کرده اند، امریکا قصد دارد از طریق این پیمان حضور غیرقانونی خود در کشور را مشروعیت بخشد و به تجاوزگری های خود ادامه دهد.

داکتر عبدالله در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ نیز با حامد کرزی، رییس جمهور کنونی کشور رقابت و وی را به تقلب در انتخابات متهم کرده بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *