داکتران کندز؛ عرضه خدمات صحی را متوقف می سازند

خبرگزاری خاورمیانه

داکتران و مالکان ادویه فروشی های شهر کندز می گویند که اگر حکومت در قبال رسیده گی به مشکلات آنان و رهایی طفل ۱۴ ساله یکی از داکتران این ولایت غفلت کند، اعتراضات شان را گسترده ساخته و به گونه کلی عرضه خدمات صحی را متوقف می سازند.

داکتر قدوس میاخیل نماینده داکتران معترض کندز به خبرگزاری خاورمیانه گفت، بر علاوه اختطاف پسر یکی از داکتران این ولایت، زورگیری، اختطاف، قتل و بد امنی در داخل شهر کندز آنان را به ستوه آورده و زمینه عرضه خدمات صحی را برای شهروندان این ولایت مشکل ساخته است.

میاخیل می گوید، با آنکه از اختطاف پسر داکتر میرویس احمدی نزدیک به دو هفته می گذرد؛ اما هنوز ارگانهای کشفی و امنیتی سرنوشت این کودک را مشخص نکرده و این امر، آنان را نیز از خطراتی که متوجه جان خود و اعضای خانواده شان می باشد، نگران ساخته است.

وی در نشست خبری امروز (۳دلو)، ۴۸ ساعت دیگر برای حکومت محلی کندز برای معلوم کردن سرنوشت کودک ربوده شده ضرب الاجل تعیین کرده و اظهار داشت که در صورت ناکام بودن حکومت در این قبال، اعتراضات شان را گسترده ساخته و حتی عرضه خدمات صحی به بخش عاجل و ولادی و نسایی را در ولایت کندز، متوقف و در داخل شهر کندز خیمه تحصن برپا می کنند.

در عین حال شهروندان کندز، این اعتراض داکتران را بجا می دانند و آنان نیز از بد امنی و گسترده شدن دامنه اختطاف و حضور افراد مسلح غیر مسوول ابراز نگرانی می کنند.

محمد عظیم یکی از باشنده گان کندز به خاورمیانه گفت که اگر بی توجهی و ناتوانی حکومت در قبال تأمین امنیت مردم و معلوم ساختن سرنوشت کودک ربوده همینگونه ادامه یابد، نارسایی خدمات صحی یکی از چالش های دیگر برای شهروندان کندز خواهد شد.

در عین حال، سیدمحمود دانش سخنگوی والی کندز به خبرگزاری خاورمیانه گفت که ارگانهای کشفی و امنیتی بگونه جدی برای رهایی این کودک تلاش دارند و حتی یک کمیته نیز به این منظور از مرکز به این ولایت آمده است.

دانش اعتراض داکتران کندز را بجا می خواند؛ اما اطمینان می دهد که به زودترین فرصت نتیجه ملموسی را در این زمینه بدست خواهند آورد.

بر اساس گفته های داکتران ولایت کندز، پسر داکتر میرویس احمدی؛ ۱۴ روز پیش از مقابل دروازه خانه اش در بندر خان آباد شهر کندز از سوی تفنگداران ناشناس ربوده شده و تاکنون از سرنوشت وی هیچ اطلاعی در دست نیست.

قابل یاد آوریست که در یکسال اخیر این دست کم دهمین مورد اختطاف در شهر کندز است.

محراب الدین ابراهیمی

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *