خواست کمیسیون حقوق بشر از طرفهای درگیر در افغانستان

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان، ازطرف های درگیر بویژه نیروهای مخالف دولت بصورت جدی خواسته که مبتنی بر اصول وارزشهای دین اسلام وعرف قبول شدۀ جنگ، افراد ملکی وغیر نظامی رامورد هدف قرارندهند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این کمیسیون با انتشار بیانیه ای انجام حملات که باغث تلفات غیرنظامیان می شود آن را مردود و برخلاف احکام اسلامی و قوانین بشردوستانه بین المللی خوانده و آن را جنایت علیه بشریت می داند.

این کمیسیون با اشاره به انفجارات موتر های بمب ‌‌‌‌‌‌گذاری در اوگون ولایت پکتیکا، شهر مهترلام ولایت لغمان و لایت بغلان گفته است در این انفجارات همه افراد بیگناه و غیرنظامی کشته و مجروح شده اند.

در این بیانیه آمده است که دشمنان افغانستان بار دیگر چهره زشت، غیر‌اسلامی و غیر‌انسانی خود را از جنگ خانمان سوز علیه مردم بیگناه افغانستان برملا ساختند.

کمیسیون حقوق بشر، ‌این اعمال را شنیع ضد اسلامی و ضدانسانی خوانده تقبح کرده است واز ارگان‌های امنیتی، اجرایی و عدلی‌ـ‌‌ قضایی کشور خواسته است که در پاسداری و حراست از حقوق شهروندی شهروندان کشور کوشیده و با شناسایی مرتکبین این حادثه دراجرای عدالت مبتنی برقانون اقدام جدی وفوری نمایند .

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *