خواست کمیسیون حقوق بشرازنیروهای خارجی

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان در باره تلفات ملکی براثر بمباردمان هوایی نیروهای ایتلاف در ولسوالی شیندند ولایت هرات واکنش نشان داد و خواستار جلوگیری تلفات افراد ملکی شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در نتیجه بمباردمان هوایی نیروهای ائتلاف درمنطقه میان رود ولسوالی شیندند ولایت هرات چهار تن از اعضای یک خانواده کشته شدند.

یک خانم و شوهر و ۲ کودک از جمله کشته شده ها می باشد که توسط بالگردهای نیروهای ائتلاف موترسایکل حامل آنان هدف قرار گرفته و کشته شدند .

با این حال  کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان از نیروهای بین المللی کمک به امنیت افغانستان خواسته تا حین عملیات نظامی، قوانین بشردوستانه بین المللی را بطور جدی رعایت نموده و در مطابقت با اعلامیه ها و اظهارات رسمی مقامات مسئول خود، در انجام عملیات ها دقت بخرچ دهند تا مال وجان افراد بیگناه ملکی، بخصوص زنان و کودکان درامان باشند.

همچنین کمیسیون حقوق استعمال نامناسب و بیش از حد قوأ چون بمباردمان هوائی را درجنگ فعلی، به ویژه در محلات مسکونی کشور نامتناسب و غیر ضروری پنداشته، با اصول و قواعد بشردوستانه بین المللی درتناقض میداند .

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان برای بازماندگان و اقارب افراد کشته شده صبر و شکیبایی خواسته و تاکید کرده که این حادثه تحت بررسی دقیق و شفاف قرارگیرد و نتایج بررسی هامبنی بر تآمین عدالت برای متضررین حادثه، به اطلاع عامه رسانیده شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *