خلیلی: تا مطالبات ما برآورده نشود کاندید معرفی نمی کنیم

در پیوند با ایحاد تکت های انتخاباتی  از طرف احزاب سیاسی، حزب وحدت اسلامی به رهبری محمد کریم خلیلی در تازه ترین پیام که از طرف این حزب به نشر رسیده است گفته که تا مطالبات ما بر آورده نشود کاندید برای معاونیت دوم در تکت انتخاباتی  معرفی نمی کنیم .

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، استاد خلیلی با وجود مراجعات مکرر و تقاضاهای پی هم از سوی همه کاندیدان جدید، تا هنوز از معرفی نمودن کاندید در پست معاونت ریاست جمهوری خودداری نموده است، دلیل این امر همانا تحقق شرایط و معیارهای مشخص برای سهم گیری در رهبری تیم انتخاباتی آینده است.

با توجه به آنچه اشاره شد، استاد خلیلی تنها در صورتی به معرفی کاندید معاونت ریاست جمهوری حاضر خواهد شد که مطمئین شود، تیم مورد نظر برای حل چالشهای پیشرو، طرح و پاسخ قناعت بخش داشته و نیز خواسته های مطرح شده را برآورده می سازد. در غیر آنصورت ترجیح ایشان این است که در هیچ تیمی کاندید معرفی نکند.

در اعلامیه استاد خلیلی آمده است که حزب وحدت اسلامی افغانستان به رهبری او و جنبش ملی اسلامی افغانستان به رهبری جنرال دوستم در مورد یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری توافق کرده اند.

این توافق در یک نشست مشترک میان طرفین در کابل به وجود آمده است.

در اعلامیه حزب وحدت اسلامی افغانستان آمده است که البته انتخاب این گزینه، هرگز به معنای بی تفاوتی در قبال سرنوشت سیاسی کشور نبوده و استاد خلیلی موضع و تصمیم خویش را با در نظرداشت منافع کلان کشور در قبال انتخابات، بعد از غور و بررسی دقیق، در زمان لازم اتخاذ و اعلام خواهد کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *