خط دفاعی ولسوالی خواجه سبزپوش فاریاب سقوط کرد

خط دفاعی ولسوالی خواجه سبزپوش در منطقه صحرایی قلعه در شمال‌شرق این ولسوالی نا وقت روز گذشته به علت نا معلومی بدون درگیری به طالبان مسلح واگذار گردید.

پایگاه «صحرایی قلعه» در ۷ کیلومتری مرکز این ولسوالی که از سوی حاجی «حسام‌الدین بیگ» فرمانده نیروهای خیزش مردمی اداره می‌گردید و حالا در کنترول طالبان مسلح قرار گرفته است؛ مستقیماً مرکز این ولسوالی را تهدید می‌کند.

این پایگاه پس از تصرف از سوی طالبان مسلح به آتش کشیده شده است.

یک منبع از شورای ولایتی فاریاب در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه؛ واگذاری این پوسته را بدون هیچ‌گونه درگیری به طالبان مسلح سوال برانگیز خوانده و می‌گوید، اگر دوباره در این منطقه نیروهای امنیتی جابجا نگردند؛ احتمال سقوط ولسوالی نیز می‌رود.

در عین حال حسام‌الدین بیگ فرمانده نیروهای خیزش مردمی، دلیل این کارش را بی‌توجهی حکومت در برابر وی و افرادش عنوان کرده است.

به گفته وی، پیش از این نیز نزدیک به ۴ ماه در محاصره طالبان مسلح قرار داشت که ۸ کشته از افرادش گرفت؛ اما با تلاش‌های مکرر نه والی و نه فرمانده پولیس با وی همکاری نکردند.

وی می‌افزاید این‌بار بخاطر اینکه «اولاد مردمم تلف نشود؛ مجبور شده است تا پایگاهش را ترک نماید.

تماس‌های مکررمان، به فرمانده پولیس فاریاب بی‌پاسخ ماند و نتوانستیم دیدگاه وی را در این‌باره داشته باشیم.

بر اساس معلومات منابع، در ۴ روز اخیر بیش از ۱۰ پوسته امنیتی در ولسوالی‌های گرزیوان، پشتونکوت و المار ولایت فاریاب بدست طالبان مسلح سقوط کرده و راه مواصلاتی این ولسوالی‌ها به مرکز نیز با تهدیدات جدی روبرو گردیده است.

محراب‌الدین ابراهیمی – خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *