خطاب کرزی به طالبان، شما در قطر مهمانی بودید که عزت نشدید

حامد کرزی رئیس جمهورکشور بعد از ادای نمازعید فطر در پیام عیدی خود یک بار دیگر از طالبان خواست تا به صلح بپیوندند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مراسم برگزاری نماز عید فطر صبح امروز (پنجشنبه) با حضور مقامات بلند پایه دولتی، رئیس دادگاه عالی، معاون دوم ریاست جمهوری شمار از اعضای کابینه، شورای ملی و سفرای کشور های اسلامی در ارگ ریاست جمهوری کابل برگزارشد.

رئیس جمهورگفت: اگر مذاکرات صلح در افغانستان صورت می‌گرفت، تابلو و پرچم دفتر طالبان پایین نمی‌شد این حرف کنایه ای رئیس جمهور اشاره ای به پایین آوردن پرچم و تابلوی “امارت اسلامی افغانستان”از دفتر طالبان در قطر بود.

آقای کرزی، با طالبان افغان ‘عزیزان’ خطاب کرد و گفت که خانه بیگانه هیچ وقت از ما نمی‌شود و این مسله در جریان گشایش دفتر قطر دیدیده شد که شما صاحب نبودید، بلکه مهمان بودید. مهمانی بودید که عزت نشدید و لوحه و بیرق تان به یک لحظه بالا و به یک لحظه دیگر پایین شد.

رئیس جمهورکرزی می گوید که طالبان با ترغیب خارجیان به مذاکرات قطر آورده شده بودند و بیرق و تابلوی آنها نیز از سوی خارجی ها بالا و سپس پایین شد و طالبان نتوانستند از چنین اقدامی جلوگیری کنند.

او یک بار دیگر از طالبان خواست تا دست از جنگ بردارند و برای خدمت به وطن خود، به روند برقراری صلح بپیوندند.

حکومت افغانستان بارها تاکید کرده که رهبری گفتگوهای صلح باید برعهده خود افغانها باشد و اگر خارجی‌ها در این روند مداخله کنند، آنها را ‘رسوا’ خواهد کرد.

همچنین رییس جمهور، با اشاره به کشور های اسلامی گفت: خیلی از کشور های عربی بشمول افغانستان و پاکستان از دسیسه های هاى بیرونى رنج می برند و امید است تا میان این کشورها اتفاق واتحاد به وجود آید و از دسیسه های دشمن رهایی یابند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *