خسارات هنگفت مالی در آتش‌سوزی تخار

آسیب دیده‌گان آتش‌سوزی شهر تالفان مرکز ولایت تخار می‌گویند، همه زیربناهای اقتصادی آنان در این رویداد از بین رفته و به شدت نیازمند کمک‌ استند.

دوکان‌دارانی که در این آتش‌سوزی دوکان و اموال تجارتی‌شان از بین رفته است، امروز (۲۷ جوزا) با حضور در مقابل ولایت تخار خواستار کمک از سوی حکومت شدند.

در عین حال مقام‌های محلی تخار از تشکیل یک کمیته بررسی خبر می‌دهند.

سنت‌الله تیمور، سخنگوی والی تخار به خبرگزاری خاورمیانه گفت :«امروز کمیته‌ای متشکل از نماینده‌گان ادارات دولتی ایجاد شده که تحقیقات‌شان را در زمینه چگونگی وقوع آتش‌سوزی و خسارات وارده آغاز می‌کند.»

به گفته وی، این کمیته افرادی را که دوکان و اموال تجاری‌شان را از دست داده‌اند شناسایی می‌کند تا همکاری‌های لازم با آنان صورت گیرد.

سخنگوی والی تخار می‌گوید، در رویداد آتش‌سوزی روز جمعه (۲۶ جوزا) که میلیون‌ها افغانی برای مردم خساره وارد کرده است؛ حدود ۴۰۰ باب دوکان و ۶ سرای بزرگ کاملاً از بین رفته و ۸ تن زخم برداشته است.

گفته می‌شود که این آتش‌سوزی ناشی از انفجار بالون گاز در یکی از حمام‌های شهر تالقان بوده که پس از ۸ ساعت با رسیدن تیم آتش‌نشانی از ولایت کندز مهار شده است.

مقام‌های محلی تخار علت کندی عملیات آتش‌نشانی را کمبود تجهیزات آتش‌نشانی در این ولایت می‌خوانند؛ اما باشنده‌گان تخار از کندی عملیات برای مهار آتش‌سوزی به شدت انتقاد می‌کنند.

محراب‌الدین ابراهیمی – خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *