خاک افغانستان برای تهاجم به کشور دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرد

رئیس جمهور در واکنش به حادثات اخیر در عراق و ترور شهید قاسم سلیمانی تاکید کرده است که از خاک افغانستان در هیچ حالت علیه هیچ کشور خارجی مورد استفاده قرار نمی گیرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، قاسم سلیمانی، فرمانده قدس سپاه پاسداران ایران بامداد دیروز در حمله هوایی نیروهای امریکایی در نزدیکی میدان هوایی بغداد ترور شد.

در همین رابطه ریاست جمهوری افغانستان از حادثات اخیر در عراق و از احتمال افزایش خشونت در منطقه ابراز نگرانی کرد.

در خبرنامه ریاست جمهوری به نقل از محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور آمده است «از همسایه بزرگ خویش جمهوری اسلامی ایران که با ما مشترکات زبانی، دینی، تاریخی و فرهنگی گسترده دارد و از ایالات متحده امریکا که شریک ستراتیژیک و بنیادین افغانستان است تمنا داریم که از افزایش تنش ها جلوگیری نموده و امید بر آن داریم که هر دو طرف اختلاف های پیش آمده را از طریق گفتگو حل نمایند».

به نقل از خبرنامه، دولت به مردم کشور و تمامی همسایه های خود اطمینان میدهد که در مطابقت با مندرجات توافق امنیتی با امریکا، «خاک افغانستان در هیچ حالت علیه هیچ کشور خارجی مورد استفاده قرار نمیگیرد».

خبرنامه می افزاید که رئیس جمهور در صحبت تلیفونی روز گذشته با وزیر خارجه امریکا نیز بر عدم استفاده از خاک افغانستان علیه کشور سوم و یا منازعه های دیگر منطقه یی، تاکید کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *