حکومت افغانستان فردا شنبه “۲۰ جوزا” را ماتم ملی اعلام کرد

دولت جمهوری اسلامی افغانستان به منظور گرامی داشت یاد و خاطرۀ شهدای رویدادهای اخیر تروریستی فردا شنبه مورخ ۲۰ جوزای سال روان را ماتم ملی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ارگ ریاست جمهوری با انتشار اعلامیه مطبوعاتی گفت: طی روزهای اخیر شماری از هموطنان ما در اثر حملات جنایتکارانۀ گروه های تروریستی در کابل، خوست و هرات، شهید و زخمی گردیدند.

در اعلامیه ریاست جمهوری آمده است که مردم افغانستان در این روز ها در سوگ و اندوه عزیزان شان بسر می برند. دولت و مردم با ابراز احساسات و صف بستن برای اهدای خون به مجروحین، ابراز همدردی نمودند.

ریاست جمهوری اعلام کرد اکنون به منظور گرامی داشت یاد و خاطرۀ شهدای رویدادهای اخیر تروریستی، حکومت وحدت ملی فردا شنبه مورخ ۲۰ جوزای سال روان را ماتم ملی اعلام می کند.

در اعلامیه تاکید شده است که در این روز بیرق افغانستان در تمام کشور و نمایندگی های سیاسی آن در خارج از کشور به حالت نیمه افراشته در آورده می شود.

رهبری حکومت با اشتراک فعال شورای ملی و ستره محکمه جمهوری اسلامی افغانستان از ملت شریف افغانستان دعوت بعمل می آورد که در این روز با حضور در مساجد و تکایا، با برگزاری مراسم ختم های قرآن عظیم الشان، به روح شهدای رویداد های اخیر، صحتمندی مجروحین و تامین صلح و ثبات پایدار در کشور، اتحاف دعا نمایند.

قرار است که فردا مراسم ختم قرآن عظیم الشان با حضورداشت رهبری قوۀ ثلاثۀ کشور در مسجد جامع ارگ ریاست جمهوری برگزار گردد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *