حکم باز داشت رهبر اخوان المسلیمن به دلیل دامن زدن به خشونت ها

قاضی القضات  مصر دستور بازداشت رهبران اخوان المسلمین از جمله محمد بدیع رهبر ارشد این گروه را به اتهام تحریک  مردم  به خشونت صادر کرده است.

به گزارش خبر گزاری خاور میانه  به نقل از بی بی سی  حکم بازداشت اعضای اخوان المسلمین در ارتباط با خشونت های سحرگاهی روز دوشنبه درمقابل مقر گاردریاست جمهوری در قاهره که به کشته شدن ۸۰ نفر انجامید، صادر شده است.

محمود عزت معاون محمد بدیع، عصام العریان و محمد البلتاجی رهبران این گروه نیز نام شان در میان مظنونان به چشم می‌خورد، اگرچه جهاد حداد سخنگوی اخوان المسلمین گفت هیچ یک از رهبران این گروه بازداشت نشده‌اند، حداد خاطر نشان کرد که این اتهام ها با هدف در هم شکستن اعتراضات و شب زنده داری در حمایت از محمد مرسی رئیس جمهوری مخلوع مصر مطرح شده است.

هزاران نفر از هواداران اخوان المسلمین نزدیک مسجدی در شمال شرق شهر قاهره با شب زنده داری خواستار بازگرداندن مرسی به قدرت شده‌اند، دیگر گزارش ها حاکی از آن است که تعدادی از چهره های برجسته اخوان المسلمین هم اکنون در بازداشت به سر می‌برند و قرار بازداشت برای بسیاری از آنان صادر شده است.

همچنین منابع قضایی مصر خاطر نشان کرده اند که ۲۰۰ نفر به اتهام نقش داشتن در خون ریزی هشتم جولای تحت تعقیب قرار گرفته‌اند. این افراد که متهم به قتل، تحریک به خشونت و حمل غیر قانونی سلاح هستند، ۱۵ روز در بازداشت به سر خواهند برد تا بررسی ها درباره اتهام های وارده علیه آنان تکمیل شود.

همچنین وزارت امور خارجه مصر اعلام کرد که مرسی در مکانی امن نگهداری می شود و هنوز رسما هیچ اتهامی علیه وی مطرح نشده است، محمد مرسی در تاریخ سوم جولای توسط ارتش مصر از قدرت برکنار شد و عدلی منصور قاضی ارشد دیوان عالی قانون اساسی مصر یک روز پس از آن به عنوان رئیس جمهور موقت قسم یاد کرد.

تنش در مصر در روز های اخیر به دنبال کشتار دهها معترض در سراسر این کشور منطقه شمال آفریقا افزایش یافته است. مصر از هفته گذشته تاکنون صحنه اجتماع گروه های مخالف و درگیری میان هزاران هوادار و مخالف مرسی مخلوع بوده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *