حکم اعدام یک ملاامام در فاریاب از سوی طالبان صادر؛ اما عملی نشد

هرچند که طالبان مسلح حکم اعدام یک ملاامام را در ولسوالی پشتونکوت ولایت فاریاب صادر کرده بودند؛ اما بعد از میانجیگری ریش سفیدان، وی را اعدام نکردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ملا عبدالرحیم، معلم قریه عرب آقسای و ملا امام مسجد قریه تورپاختو ولسوالی پشتونکوت ولایت فاریاب، چندی پیش به جرم لواط بالای شاگردانش توسط طالبان مسلح بازداشت گردیده بود .

هرچند منابع دولتی به دلیل عدم حضور در مناطق تحت کنترول طالبان مسلح در این رابطه اظهار بی خبری می کنند؛ اما یک‌ منبع مردمی می گوید که ملا عبدالرحیم بالای شاگردش قصد لواط را نموده بود و این شاگرد موضوع را با پدرش در میان گذاشته بود.

منبع می افزاید که پدر این شاگرد نیز موضوع را به طالبان مسلح در منطقه خواجه ناموسی شکایت کرده و آنها نیز ملاعبدالرحیم را بازداشت کرده اند.

یک تن از شاگردان این معلم نیز می گوید: «ملا عبدالرحیم یک شخص دین دوست و خدمتگار بود؛ من چندین سال به صفت شاگرد پیشش درس خواندم، او شب در مسجد استراحت می کرد و یک شب پیش از بازداشتش، چراغ مسجد چند بار روشن و خاموش شد.»

به گفته وی، فردا طالبان مسلح به مسجد آمده و به مجرم لواط، این معلم را به قریه خواجه ناموسی ولسوالی پشتونکوت انتقال دادند.

بردار ملا عبدالرحیم نیز می گوید: «روز جمعه برایم خبر آمد که برادرم را طالبان به جرم لواط گرفتار کرده اند؛ او هیچ وقت چنین کاری نکرده است.»

با این حال، منابع مردمی می گویند که طالبان مسلح دیروز بعد از حکم اعدام ملا عبدالرحیم، قصد داشتند وی را به دار بیاویزند؛ اما با میانجیگری بزرگان منطقه، این حکم عملی نشد.

قابل ذکر است که ملاعبدالرحیم تا حال نزد طالبان مسلح اسیر می باشد.

طالبان مسلح تا حال در این رابطه اظهار نظر نکرده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *