حکم اعدام دو دختر ایرانی در مالیزی

دادگاهی در مالیزی دو دختر ایرانی را به جرم قاچاق مواد مخدر به اعدام محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در خبری که اغلب رسانه‌های مالیزی به پوشش آن پرداختند دو دختر ایرانی که به نظر فریب یک قاچاقچی ایرانی را خورده‌اند پس از تحمل ۳۳ ماه زندان به اعدام محکوم شدند.

دادگاه عالی شهر شاه‌عالم مالیزی در آخرین جلسه بررسی پرونده این دو متهم، شهرزاد ۳۱ ساله و ندا ۲۶ساله را به اعدام با طناب دار محکوم کرد، مجازاتی که منتظر اغلب قاچاقچیانی است که توسط پولیس مالیزی دستگیر می‌شوند.

عبدالعلیم عبدالله، قاضی دادگاه دلایل دو متهم مبنی بر بیگناهی و فریب خوردن را قبول نکرده و اظهار کرد که دفاعیه آنان نتوانست دلیل قانع کننده‌ای مبنی بر بی‌گناهی‌شان ارائه کند.

در اظهارات متهمان در دادگاه آمده بود که آن‌ها برای اولین بار از طریق یک دوست مشترک به نام علیرضا با یکدیگر آشنا شدند که برای‌شان اقامت رایگان در سوریه ترتیب داده بود.

علیرضا سپس به آن‌ها پیشنهاد می‌دهد که سفری رایگان به مالزی داشته باشند و به همراه خود مقداری مواد غذایی هم‌چون بیسکویت به مالزی ببرند.

با قبول این پیشنهاد فرد دیگری با نام بهزاد به هتل محل اقامت آن‌ها رفته و چمدان‌های حاوی مواد خوراکی را تحویل‌شان می‌دهد. این در حالی است که به گفته پولیس مواد مخدر در میان لباس‌های دو متهم در چمدان جاسازی شده بود.

شهرزاد و ندا به ترتیب به همراه ۶/۲و ۷/۲ کیلوگرم ماده مخدر مت‌آمفنتامین صبح ۱۵ دسمبر ۲۰۱۰ در فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور دستگیر شدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *