حمله ۵۰۰ نفری ازشبه نظامیان به پایگاه اردوی ملی درپکتیکا

گزارشهای از ولایت پکتیکا در جنوب شرقی کشور حاکی از آنست که چندین گروه از شبه نظامیان طالب به یک پایگاه اردوی ملی حمله کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزارت دفاع ملی با تائید این خبر گفته است که در این حمله نزدیک به ۵۰۰ تن از شبه نظامیان طالب داخلی و خارجی سهیم بوده و درگیری خونینی میان آنان و سربازان اردوی ملی کشور رخ داده است.

براساس گفته های مقامات وزارت دفاع ملی دراین حمله چندین گروه دهشت افگن شامل دهشت افگنان داخلی وخارجی که تعداد شان نزدیک به ۵۰۰ نفر میرسید بالای کمپ اردوی ملی درولسوالی زیروک ولایت پکتیکا حمله نمودند.

در این حمله، جنگ شدیدی میان نیروهای اردوی ملی و شبه نظامیان رخ داده که در اثر آن ۴ تن از منسوبین اردوی ملی کشته، یک تن اسیر و ۵ تن دیگر زخمی شده اند.

براساس گفته های وزارت دفاع ملی، قطعات کمکی به موقع به ساحه رسیده اما در مسیر راه به اثر انفجار ماین یک سرباز اردوی ملی کشته شده و در جریان درگیری شدید قوای هوایی آیساف نیز با نیروهای اردوی ملی همکاری نموده است.

وزارت دفاع اعلام کرد که در این درگیری ۴۹ تن از دهشت افگنان طالب کشته، دهها تن دیگر زخمی گردیده اند.

همچنین کماندوهای اردوی ملی بمنظور تامین امنیت بهتر در مربوطات ولسوالی میوند ولایت قندهار نیز عملیات تصفیوی را انجام داده که در اثر آن ۳ تن مخالفین مسلح دولت دستگیر و مقدار سلاح ومهمات نیز بدست نیروهای اردوی ملی افتاده است.

همچنان درنتیجه عملیات تصفیوی اردوی ملی در مربوطات ولسوالی موسی قلعه ولایت هلمند ۲ طالب مسلح کشته ، مقداری سلاح ومهمات و ۴ کیلوگرام تریاک بدست نیروهای اردوی ملی افتاده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *