حمله نظامی امریکا به سوریه در انتظار موافقت کنگره

باراک اوباما رئیس امریکا در تازه ترین اظهاراتش در قبال بحران سوریه اعلام داشت که برای حمله به سوریه به موافقت کنگره  امریکا نیاز دارم .

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اوباما صبح امروز (یکشنبه) اعلام کرد که لایحه رسمی دولت امریکا به کنگره رسیده است و کنگره ۱۸ سنبله در خصوص این مطلب تصمیم گیری خواهد کرد.

در این لایحه که به کنگره امریکا داده شده است،‌ اقدام نظامی علیه سوریه مجاز شمرده شده و خواستار اجازه حمله نظامی به این کشور شده است.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری امریکا اعلام کرد: پیش از انجام هرگونه واکنشی در برابر حملات شیمیایی سوریه به درخواست بسیاری از قانونگذاران به دنبال اجازه و تصمیم کنگره هستیم.

این پیش‌نویس که در جلسه قانون‌گذاران مصادف با  هژدهم سنبله پس از تعطیلات تابستانی به رای گذاشته می‌شود، اعلام کرده هدف اقدام نظامی علیه سوریه باید بر منع، توقف و جلوگیری از استفاده بیشتر از سلاح‌های شیمیایی یا کشتار جمعی در آینده از سوی سوریه متمرکز باشد.

در این پیش‌نویس همچنین تاکید شده است که جنگ داخلی سوریه تنها از طریق یک توافق سیاسی مذاکره شده قابل حل خواهد بود.

اوباما در بیانیه‌ای اعلام کرد: اگر چه حمله نظامی به سوریه تصمیم گرفته شده اما این عملیات یک اقدام نامحدود نبوده و شامل حضور پیاده نظام نمی‌شود. در عوض این یک مداخله محدود خواهد بود.

 این در حالیست  که  انگلیس و فرانسه  نیز  در قبال حمله به سوریه  دست به وقت کشی می زنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *