حمله مهاجمان مسلح به ساختمان کابلبانک در شهر لشکرگاه

شماری از مهاجمان مسلح پیش از چاشت امروز چهار شنبه (۲۶ قوس) بر ساختمان نوی کابلبانک در شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند یورش بردند.

فرید احمد عبید، سخنگوی قوماندانی امنیه هلمند با تایید این خبر گفته است که ۴ حمله کننده انتحاری حوالی ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه پیش از چاشت امروز بر یک نمایندگی نوی کابلبانک در شهر لشکرگاه مرکز  این ولایت هلمند یورش بردند.

به گفته وی، در ابتدا یک مهاجم انتحاری خودش را در برابر دروازه ورودی بانک منفجر ساخت و بعداً ۳ تن دیگر از مهاجمان داخل ساختمان شدند.

وی اضافه کرد: با ورود سایر مهاجمان در داخل ساختمان، نیروهای امنیتی افغان به محل رویداد رسیده و محل انفجار را به محاصره خود در آورده‌اند و درگیری بین نیروهای امنیتی و مهاجمان جریان دارد.

در همین حال یک منبع امنیتی که نخواست نامی از او برده شود گفت که تاکنون در این حمله، هفت نفر کشته و نزدیک به پانزده نفر دیگر زخمی شده اند.

با این حال مسئولان شفاخانه مرکزی هلمند نیز تایید کرده اند که تاکنون هفت جسد و بیش از ده زخمی ناشی از این حمله به شفاخانه انتقال داده شده اند.

تمامی مهاجمان کشته شدند
عمر زواک سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت هلمند میگوید: حمله گروهی به نمایندگی نوی کابلبانک ساعت ۰۲:۳۵ بعد از ظهر پایان یافت و تمامی مهاجمان کشته شدند.

در فبروری سال ۲۰۱۱ نیز رویداد مشابهی در یکی از  شعبه های ولایتی کابلبانک از بزرگترین بانک‌های خصوصی افغانستان در شهر جلال آباد اتفاق افتاده بود که در آن رویداد حدود چهل نفر کشته و بیش از هفتاد تن دیگر زخمی شدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *