حمله مهاجمان انتحاری به یک مرکز لوژیستکی در کابل

چهار مهاجم مسلح انتحاری در نخستین ساعات صبح امروز (۱۱ سرطان) یک مرکز لوژیستکی وابسته به نظامیان خارجی را در ساحه حوزه نهم پولیس و در منطقه پلچرخی شهر کابل هدف قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری خاور میانه، مهاجمان انتحاری این حمله را با استفاده از یک موتر مملو از مواد انفجاری انجام داده و هدف آن یک مرکز نظامی بنام کمپنی “نیو لیمون ” مربوط نظامیان خارجی بوده است.

براساس گزارشها،  در ابتدا یکی از مهاجمان انتحاری موتر مملو از مواد انفجاری خویش را به دروازه ورودی این مرکز لوژیستکی رسانده و انفجار داده و به دنبال آن سه مهاجم دیگر در تلاش ورود به داخل کمپ بوده اند که با نیروهای امنیتی درگیری می شوند.

به گفته مقامات فرماندهی پولیس کابل، مامورین امنیتی کشور موفق شده اند بعد از یک ساعت درگیری تمامی مهاجمان را از پا در آورد.

محمد ایوب سالنگی فرمانده پولیس کابل تائید کرده است که در این رویداد، چهار شهروند کشور نیپال و دو شهروند افغان کشته و دو نفر دیگر از افغانها زخمی شده اند.

براثر انفجار موتر مملو از مواد انفجاری آتش سوزی صورت گرفته اما تا کنون آمار دقیق از کشته شده ها و زخمی های این رویداد از سوی مسئولین امنیتی کشور و خارجی ها در کابل اعلام نشده اما گفته می شود کشته و زخمی های این رویداد بالا تر از آن چیزی است که فرمانده پولیس کابل اعلام کرده است .

طی چند روز اخیر هر هفته روز های سه شنبه شهر کابل شاهد عملیات های نظامی و مهاجمان انتحاری بوده و به همین دلیل بیشتر از شهروندان شهر کابل در اولین ساعات صبح این روز انتظار حمله انتحاری را دارند.

هفته گذشته روز سه شنبه چهار مهاجم انتحاری با استفاده از موتر های شیشه دودی، کارت های جعلی و با یونیفورم نیروهای آیساف ارگ ریاست جمهوری و مرکز سازمان سیا امریکا را در ساحه شش درک شهر کابل مورد حمله قرار دادند.

در این حمله تمامی مهاجمان انتحاری از سوی محافظان ارگ از پا در آمدند و همچنین سه محافظ ارگ نیز کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *