حمله لفظی دوباره اسلام آباد به کابل

همزمان با سفر رئیس جمهور غنی به هند، اسلام آباد حملات لفظی بر کابل را دوباره آغاز کرده و نماینده پاکستان در سازمان ملل متحد از دولت افغانستان خواسته است تا مانع استفاده تروریست ها از قلمروی این کشور برای انجام حملات در پاکستان شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بانو «ملیحه لودی»، نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد، در نشست شب گذشته شورای امنیت در مورد افغانستان، یک بار دیگر به کابل حمله کرد.

وی در این نشست از کابل خواست تا اجازه ندهد؛ تروریستان از خاک و قلمروی آن کشور برای طراحی و انجام حملات تروریستی علیه پاکستان استفاده کنند.

0ff4702f-a5a8-4775-9ba1-f5a65ebd01ae_cx14_cy10_cw81_w987_r1_s_r1

وزارت امور خارجه پاکستان با نشر خبرنامه ای گفته است که بانو لودی، در جلسه شورای امنیت با موضوع افغانستان، از دولت کابل خواسته است تا از نسبت دادن اتهام های بی اساس به پاکستان خودداری کند.

وی گفته است که پاکستان در مقابل اتهام زنی های غیرقابل توجیه و اظهارات خصمانه از سوی دولت کابل، نهایت خویشتنداری و صبوری را به خرج داده است.

نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل در خصوص روند مذاکرات صلح افغانستان نیز تاکید کرده است که تمام جامعه جهانی یکصدا اعتقاد دارد که صلح در افغانستان تنها از طریق مذاکره امکان پذیر است و این مسئله، راه حل نظامی ندارد.

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که رئیس جمهور غنی در یک سفر دو روزه به هند رفته و کابل بارها، اسلام آباد را به حمایت از تروریسم و عدم برخورد جدی با گروه های تروریست فعال در افغانستان از جمله طالبان مسلح افغانستانی و شبکه حقانی متهم کرده است.

رئیس جمهور غنی در نشست شب گذشته با جنرالان، افسران بازنشسته، پروفیسوران و دانشجویان هند یک بار دیگر از کشورهای همسایه خواست تا بین تروریست تفاوت قایل نشوند.

این اظهارات در مورد تفاوت بین تروریستان، چندین بار دیگر در مورد پاکستان از سوی رهبران افغانستان ابراز شده بود.

Author

About Author

4 thoughts on “حمله لفظی دوباره اسلام آباد به کابل

  1. تشکر و جهان سپاس از محمد اشرف غنی رئیس جمهور صاحب جمهوری اسلامی افغانستان که دشمن دیرینه و مار در آستین خویش(پاکستان) را شناخته و جزایش را با نزدیکی و دوستی هر چه بیشتر با هند میدهد.
    زنده باد افغانستان

  2. خوب در اول از کمک هند سپاس بعد هیچ کشوری برای افغانستان بدون کدام هدف و توقع کمک نمیکند پاکستان از حمایت بسیار بزرگ بریتانیا برخوردار هست و زمانی که کامرون از سمت اش کنار رفت و تحولی در انگلیس به وجود آمد پاکستان هم به انزوا قرار گرفت هیچ زمان آمریکا از پاکستان انتقاد نکرده بود امسال کرد حتی در سازمان ملل متحد هم مورد انتقاد قرار گرفت در حقیقت آمریکا و بریتانیا در حالی قدرت نمایی توسط افغانستان و پاکستان هست و بنظر من شاید آمریکا در این بازی موفق باشد چون بسیار کشور های آسیا هم پیمان شان هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *