حمله طالبان مسلح بالای ولسوالی تاله و برفک بغلان

طالبان مسلح صبح امروز حملات تهاجمی شان را بالای ولسوالی تاله و برفک آغاز کرده درگیری میان نیروهای امنیتی و این گروه تاهنوز ادامه دارد.

فیض محمد امیری، ولسوال تاله و برفک با تائید این موضوع به خبرگزاری خاورمیانه گفت، هم اکنون (۱بعدازظهر ۱۰حوت) درگیری ادامه دارد و نیروهای امنیتی به شدت در تلاش عقب راندن حملات طالبان مسلح هستند.

ولسوال تاله و برفک می گوید، هم اکنون حدود ۸۰ تن از باشنده گان محل نیز سلاح برداشته اند و در کنار نیروهای امنیتی با طالبان مسلح می جنگند.

در عین حال گفته می شود طالبان مسلح در بخش هایی از دره کیان ولسوالی دوشی حضور دارند و بخاطر آغاز حملات دوباره شان صف آرایی می کنند.

طالبان مسلح از سه روز گذشته بدینسو در منطقه دره گک و کنده سنگ ولسوالی دوشی با نیروهای امنیتی درگیر شدند و به گفته مقام های پولیس بغلان؛ حملات آنان عقب زده شده و این گروه از این مناطق متواری شده اند.

ذبیح الله شجاع، سخنگوی پولیس بغلان در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه، درگیری ها را تائید می کند و می گوید که طالبان مسلح به هدف کاهش شدت حملات نظامیان بالای مناطق دندغوری و دندشهاب الدین شهر پلخمری، دامنه جنگ را به ولسوالی های دوشی و تاله و برفک کشانیده اند.

سخنگوی پولیس بغلان می گوید، نیروهای تازه نفس به این ولسوالی ها اعزام شده و در درگیری ولسوالی دوشی، به طالبان مسلح تلفاتی نیز وارد شده است.

از سوی هم بسم الله عطاش، عضو شورای ولایتی بغلان می گوید، طالبان مسلح در مناطق دره گک و پل کنده سنگ ولسوالی دوشی پوسته افراز کرده اند و تلاش دارند راه ولسوالی تاله و برفک را ببندند و جلوی اعزام نیروی تازه نفس را به این ولسوالی بگیرند.

قابل یاد آوریست که مناطق دره گک و پل کنده سنگ از بخش های ولسوالی دوشی در نزدیکی دره کیان جاییکه خانواده «نادری» حاکمیت دارند موقعیت دارد.

هم اکنون نیز حملات مشترک نیروهای امنیتی تحت نام نوید ۳۳ در مناطق دندشهاب الدین و دندغوری شهر پلخمری ادامه دارد.

محراب الدین ابراهیمی

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *