حمله تُند ظریف به ترامپ

وزیر امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات رئیس جمهور امریکا در مورد اهداف فرهنگی ایران، گفته است که حمله به اماکن و مراکز فرهنگی، «جنایت جنگی» است.

به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری خاورمیانه، بعد از ترور قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران از سوی نیروهای هوایی امریکا در بغداد، تنش ها بین دو کشور در حال افزایش است.

در تازه ترین مورد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا در توئیتر خود گفت که ۵۲ نقطه ایران از جمله اماکن فرهنگی این کشور در تیررس آنها قرار دارد.

وی گفته بود که اگر ایران به دنبال هدف قرار دادن منابع و مراکز آنها در منطقه باشد، واشنگتن نیز مراکز مشخص را هدف قرار خواهد داد.

در واکنش به این اظهارات، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، ترامپ را به نقض یکی از اصول بنیادین قوانین بین ‌الملل (jus cogens یا هنجار بنیادین) متهم کرده است.

ظریف در حساب توئیتر خود نوشت: «دونالد ترامپ که روز جمعه با ترورهای بزدلانه مرتکب نقض سنگین قوانین بین ‌المللی شد، بار دیگر تهدید به نقض «هنجارهای بنیادین» کرده؛ هدف گرفتن اماکن فرهنگی «جنایت جنگی» است.

وزیر خارجه ایران گفته است که هر چه هم دست و پا بزنند، پایان حضور بدخیم امریکا در غرب آسیا آغاز شده است.

ظریف می گوید که «آنها که خود را به نام دیپلومات جا می‌ زنند و آنها که بی ‌شرمانه اهداف فرهنگی و غیرنظامی ایران را شناسایی می ‌کنند، حتی زحمت باز کردن یک فرهنگ حقوقی را هم به خود نداده‌ اند».

این در حالی است که بعد از ترور قاسم سلیمانی، امریکا به شهروندانش هشدار داده است که از سفر به عراق و ایران خودداری کنند و بخش عمده ای از نیروهای تازه نفس خود را به کویت انتقال داده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *