حمله به سوریه سناریوی جنگ جهانی سوم

مایکل چوسودوفسکی، نویسنده و استاد دانشگاه معروف کانادایی می‌گوید هدف از نقشه امریکا برای مداخله نظامی در سوریه تمام کردن «نمایشِ جنگی خود در چهار منطقه‌» افغانستان- پاکستان، عراق، فلسطین و لیبی و برپایی «سناریوی جنگ جهانی سوم» است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این استاد دانشگاه مقاله ای به وب‌سایت گلوبال ریسرچ نوشت: «حمله به سوریه به یکپارچه شدنِ این نمایش‌های جنگی می‌انجامد که این امر در نهایت به یک جنگ بزرگ‌تر در خاورمیانه و آسیای مرکزی ختم خواهد شد.»

چوسودوفسکی می‌گوید امریکا در چندین کشور از جمله یمن، سومالی، مصر، مالی و نیجر به واسطه‌ی حمایت از گروه‌های مرتبط با القاعده آتش «جنگ داخلی» را برمی‌افروزد و زمینه را برای مداخله واشنگتن به شکل عملیات‌های ضد تروریستی فراهم می‌کند.

وی هشدار داد: «اذهان عمومی تا حد بسیاری از پیامدهای جدی این طرح‌های جنگی که می‌تواند بشریت را به سوی سناریوی جنگ جهانی سوم سوق دهد، ناآگاه است.»

دولت اوباما مدعی شده که دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه مسئول حمله شیمیایی خونین اخیر در حومه دمشق بوده است؛ این در حالی است که هیچ مدرکی بر دخالت نیروهای دولتی در این ماجرا وجود ندارد. گفته می‌شود کاخ سفید خود را بری حمله نظامی به اهداف سوری آماده می‌کند.

چوسودوفسکی با اشاره به یکی از گزارش‌های لس آنجلس تایمز در اوت سال ۲۰۱۲ گفت که مقدمات «حمله شیمیایی پرچم دروغین» در سوریه بیش از یک سال پیش آغاز شد، زمانی که پنتاگون «گروه‌های کوچکی از نیروهای عملیات ویژه» را به کشورهای عربی فرستاد تا به قول خود سلاح‌های کشتار جمعی را نابود کنند.

این تحلیلگر سیاسی تصریح کرد: «تیم‌های ویژه عملیاتیِ سلاح‌های کشتار جمعی که از سوی امریکا حمایت می‌شده‌اند سناریوی احتمالی حمله شیمیایی پرچم دروغین را طرح‌ریزی کرده‌اند.»

چوسودوفسکی می‌گوید طراحان نظامی امریکا، ناتو و اسرائیل از سال‌ها پیش زمینه را برای مداخله نظامی «بشردوستانه» در سوریه فراهم کرده‌اند.

وی گفت که امریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن از جمله اسرائیل، عربستان سعودی و قطر از گروه‌های شبه‌نظامی در سوریه حمایت می‌کرده‌اند، کسانی که مسئول حملات تروریستی برضد غیرنظامیان بوده‌اند و این در حالی است که «تلفات گسترده غیرنظامی» نقشی اساسی در دکترین نظامی امریکا ایفا میکند.

مایکل چوسودوفسکی گفت: «تلفات غیرنظامی به عنوان روشی برای جلب حمایت عمومی از جنگ به خاطر دلایل بشردوستانه نگریسته می‌شود. عاملان ام آی۶، سیا و موساد همانند نیروهای غربی از همان ابتدا شورشیان را متحد کردند. حملات تروریستی پر سر و صدا از سوی پیمانکاران نظامی و عاملان اطلاعاتی هماهنگ شده‌اند.»

به گفته این استاد دانشگاه، یکی دیگر از اجزای اصلی دستورکار نظامی امریکا «تشدید» است.

چوسودوفسکی می‌گوید که اسرائیل و ترکیه هم در مبارزه هوایی و هم در استقرار نیروهای زمینی با امریکا همکاری خواهند کرد.

این استاد دانشگاه در پایان هشدار داد که حمله نظامی تحت رهبری امریکا به سوریه در دیگر بخش‌های جهان و به ویژه جنوب شرقی آسیا و خاور دور، که در آن امریکا با روسیه و چین مقابله می‌کند عواقبی جدی در پی خواهد داشت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *