حملات تهاجمی طالبان بر ولسوالی مالستان

طالبان مسلح شب گذشته با عبور از مسیر کندلان ولسوالی ارزگان خاص در منطقه «گردی چمن» و «شیرداغ» ولسوالی مالستان ولایت غزنی حملات تهاجمی خطرناکی را راه اندازی کرده است.

فاطمه رحیمی، عضو شورای ولایتی غزنی ضمن تایید این رویداد به خبرگزاری خارومیانه گفت :«طالبان حوالی ساعت ۷:۳۰ شب گذشته از مسیر کندلان ولسوالی ارزگان خاص پوسته های نیروهای امنیتی را در منطقه «گردی چمن» ولسوالی مالستان هدف حملات تهاجمی قرار دادند.»

وی افزود که در این رویداد حدود ۱۸ تن از نیروهای امنیتی کشته و زخمی شده اند و بیش از ۳۲ تن دیگر لادرک می باشند.

بانو رحیمی همچنان بیان داشت که نیروهای خیزش مردمی با دست خالی در مقابل طالبان مسلح ایستادگی می کنند و برای جلوگیری از پیشروی آنها مقاومت کرده اند.

این عضو شورای ولایتی با انتقاد از حکومت مرکزی تصریح کرد که شماری از سربازان اردوی ملی نیز که برای کمک به منطقه اعزام شده اند از مقابله با طالبان مسلح خودداری کرده و گفته اند که آنها برای تامین امنیت هئیت بررسی کننده جنایت طالبان مسلح در ولسوالی ارزگان خاص در  مرکز ولسوالی مالستان مستقر شده اند.

وی خطاب به حکومت و نهادهای حقوق بشری تصریح کرد که بیجا شده گان ولسوالی ارزگان خاص ولایت ارزگان و ولسوالی مالستان ولایت غزنی در شرایط بدی به سر می برند و تاکنون نه حکومت و نه نهادهای مدافع حقوق بشر، اقدام عملی و کارا روی دست نگرفته اند.

با این حال، منابع امنیتی می گویند که در حمله طالبان مسلح بالای ولسوالی مالستان، ۱۱ پولیس ملی جان باخته و ۵ تن دیگر مجروح شده است.

این منابع مدعی شده اند که درگیری در ولسوالی مالستان خاتمه یافته؛ اما مردم این ادعا را رد می کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *