حمایت نامزد شکست خورده آمریکا از تظاهرات ضد ترامپ

هیلاری کلینتون نامزد شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از تظاهرات گسترده زنان آمریکایی، علیه دونالد ترامپ رئیس جمهوری جدید این کشور اعلام حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، هیلاری کلینتون بازنده انتخاب امریکا و وزیر خارجه اسبق این کشور در صفحه توییتر خود نوشت: از ایستادگی، سخن گفتن و تظاهرات برای ارزش هایمان از شما تشکر می کنم. من واقعا باور دارم که ما با یکدیگر قوی تر می شویم.

thm_701_678616_767

زنان آمریکایی در تظاهرات گسترده ای، علیه ترامپ به خیابان های واشنگتن آمده اند. تظاهرات مشابهی نیز از سوی زنان در برخی کشورهای دیگر به راه افتاده است.

به گزارش “واشینگتن اگزماینر”، وزیر امور خارجه سابق آمریکا روز شنبه یک روز پس از اتمام دوران حضورش در کاخ سفید، با سگ خود در میان تظاهرکنندگانی که در اعتراض به ریاست جمهوری “دونالد ترامپ” به خیابان های “واشینگتن دی.سی” آمده بودند، حاضر شد. کری از غایبان مراسم تحلیف ترامپ بود.

در حالی که هنوز یک روز کامل از روی کار آمدن رسمی دونالد ترامپ در آمریکا نگذشته بود، در بسیاری از کشورهای دنیا تظاهرات اعتراض آمیزی علیه وی و سیاست های اعلامی اش به راه افتاده است.

اکنون نیز شهرهای مهم آمریکا از جمله واشنگتن، نیویارک و شیکاگو شاهد تجمع پرشمار معترضان است.

گفتنی است معترضان در مکسیکو نیز علیه سیاست های مهاجرتی دست به تظاهرات زده اند و آدمک وی را مقابل سفارت آمریکا در “مکسیکوسیتی” پایتخت این کشور آتش زدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *