حمایت عبدالله از راه حل معقول برای حل اختلافات سیاسی

رئیس جمهور دولت همه شمول در گفتگوی تلیفونی با شماری از سفرای کشورهای اروپایی، حمایتش از یک راه حل معقول برای حل اختلافات سیاسی را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دکتور عبدالله عبدالله امروز (۱۰ثور) با سفیر اتحادیه اروپا و سفرای آلمان، فرانسه، هسپانیا، فنلند، هالند، سویدن، ناروی و جمهوری چک گفتگوی تلیفونی انجام داد.

در خبرنامه سپیدار آمده است که دکتور عبدالله طرفداری اش برای رسیدن به یک راه حل معقول در زودترین فرصت را به سفرای کشورهای اروپایی اعلام کرده است.

به نقل از خبرنامه «در این تماس ها درباره بُن ‌بست سیاسی موجود در کشور، مذاکرات بین الافغانی برای تامین صلح پایدار، مبارزه مشترک با ویروس کرونا و جلوگیری از انتشار بیشتر آن در افغانستان بصورت مفصل بحث و تبادل نظر صورت گرفت».

سپیدار می گوید که با در نظر داشت منافع ملی کشور، مشکلات ناشی از ناامنی، شیوع ویروس کرونا، تشویش مردم افغانستان و همکاران بین المللی از ناحیه بُن ‌بست سیاسی موجود، تاکید صورت گرفت که طرفدار رسیدن به یک راه حل معقول و قابل قبول برای مردم افغانستان بزودترین فرصت ممکن می‌ باشد.

همچنین خبرنامه می افزاید که با احترام به ماه مبارک رمضان، بر استقرار فوری آتش بس و کاهش خشونت ها از جانب طالبان تاکید شده است.

از سویی هم برخی منابع از پیشرفت های قابل ملاحظه برای حل مشکلات انتخاباتی بین ارگ و سپیدار خبر داده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *