حمایت حکمتیار، از قطب الدین هلال در انتخابات

حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیارحمایت اش را از “قطب الدین هلال” نامزدانتخابات ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار با نشر بیانیه ای اعلام کرد که در صورت خروج نظامیان خارجی آنان علاوه بر متوقف کردن جنگ، در انتخابات ریاست جمهوری نیز شرکت خواهند کرد.

در این بیانیه آمده است که با خروج نظامیان خارجی جنگ متوقف شده و آنان نتیجه انتخابات را می‌پذیرند و در نظام آینده افغانستان سهیم خواهند شد، در صورتی که افغانستان از مداخله خارجی‌ها در امان باشد هیچ مجاهد صادق و مسلمان راضی به جنگ نمی‎شود.

حزب گلبدین حکمتیار به تمام احزاب سیاسی افغانستان که معتقد به دین اسلام باشند اطمینان داده که این حزب برای آبادی و سربلندی کشورشان در کنار آنها خواهد ایستاد و نظامیان خارجی نباید در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده افغانستان مداخله کرده و نامزد مورد نظر خود را به قدرت برسانند.

در بیانیه تاکید شده که حزب اسلامی حکمتیار از فردی حمایت خواهد کرد که با شرایط اساسی این حزب که همانا خروج بدون قید و شرط نظامیان خارجی و عدم امضای پیمان امنیتی کابل-واشنگتن است، موافقت کند.

 بر اساس این بیانیه، اشرف غنی احمدزی، قطب الدین هلال و عبدالله عبدالله از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از حزب اسلامی درخواست حمایت کرده‎اند و کمیته اجرایی حزب اسلامی تمام شرایط خود را به این کاندیداها ارائه کرده و اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله آن را نپذیرفتند اما قطب الدین هلال این شرایط را تأیید کرده است.

در بیانیه حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار آمده است که این حزب به دلیل تأیید قطب الدین هلال از شرایط اساسی این حزب، از وی حمایت کرده و از تمام ملت افغانستان می‎خواهد تا در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده در کنار او باشند.

همچنین در این بیانیه تاکید شده که قطب الدین هلال می‎تواند استقلال افغانستان را به ارمغان آورده و حاکمیت ملی، تأمین امنیت و صلح را به کشور به ایجاد کند و به کسی رأی ندهند که در تلاش حضور نظامیان خارجی در این کشور باشد.

در ادامه این بیانیه آمده است که حزب اسلامی هم‎اکنون بخش نظامی خود را فعال نگاه داشته و در برابر نظامیان خارجی عملیات خود را ادامه می‎دهد، زیرا تاکنون نظامیان خاجی در تلاش هستند تا با استفاده از قدرت خود در این کشور باقی بمانند.

این حزب همچنین اعلام کرده است که حزب اسلامی نمی‎خواهد امریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده افغانستان از کاندیدای مورد نظر خود حمایت کرده و حضور خود را در این کشور تداوم بخشد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *