حمایت افراد سرشناس روس از نامزدی پوتین در انتخابات ریاست جمهوری

کمیسیون انتخابات روسیه لیستی را منتشر کرد که در آن نام ۲۵۹ نفر از کسانی هستند که از نامزدی ولادیمیر پوتین در انتخابات ریاست جمهوری این کشور حمایت کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، روزنامه ایزوستیا نوشت در میان حامیان پوتین، اسامی کارن شاه نظروف کارگردان فیلم «شهر صفر»، ایگور کروتوی آهنگساز و تهیه کننده تلویزیون و برنده جایزه هنرمند مردمی روسیه (بالاترین نشان هنری روسیه)، فضانورد سرگئی کلیکاروف، ‌یوری ‌پولیاکوف ‌نویسنده ‌معروف ‌و ‌مجری ‌برنامه های فرهنگی تلویزیون و چند تن دیگر از پزشکان، شاعران و هنرمندان سرشناس روس دیده می شود.

براساس قوانین انتخابات روسیه، حداکثر ۶۰۰ نفر می توانند به عنوان حامیان مورد اعتماد یک نامزد، ثبت نام شوند و به مبارزه انتخاباتی برای موفقیت نامزد مورد علاقه خود بپردازند.

پوتین که به عنوان نامزد مستقل در انتخابات ریاست جمهوری روسیه شرکت کرده است، طبق قوانین انتخاباتی روسیه، باید ۳۰۰ هزار امضا شهروندان روسیه را جذب کند که ستاد انتخاباتی او تنها در چند روز اول کار خود، بیش از ۴۰۰ هزار امضا جمع کرده است.

پوتین در سیزدهمین و آخرین نشست خبری خود در سال ۲۰۱۷ گفته بود اگرچه قصد دارد به عنوان نامزد مستقل در انتخابات شرکت کند اما امیدوار است بتواند حمایت احزاب و سازمان‌های مختلف را جلب کند.

ستاد انتخاباتی پوتین در چند روز نخست کاری، حدود ۴۰۰ میلیون روبل کمک حزبی یا مردمی دریافت کرد. ۴۰۰ میلیون روبل حداکثر مبلغی است که می تواند به عنوان کمک مالی به حساب نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری واریز شود.

پوتین از آغاز دوره سوم ریاست جمهوری خود (مارچ ۲۰۱۲)، مدودیف را به عنوان نخست وزیر روسیه منصوب کرد و توانست براساس اصلاحات انجام شده، مطابق قانون اساسی، برای یک دوره شش ساله دیگر رئیس جمهور روسیه باشد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *