حفاظت از زیربنا های انکشافی وظیفه هر شهروند است

 گروهی از بازیگران تیاتر که برای رسانیدن پیام “نگهداری از زیربناهای انکشافی” و ” بیزاری از جنگ ” به بغلان آمده اند، با راه اندازی درامه های تحت عنوان ” باهم بسوی افغانستان پایدار” از مردم خواستند که در تامین امنیت و حفاظت از زیربناهای انکشافی و اقتصادی با دولت همکار باشند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیاه، در عین حال مقام های محلی ولایت بغلان با خرسندی از وارد شدن تغییرات مثبت در زنده گی باشندگان این ولایت می گویند، کمک های جامعه جهانی باعث گردیده است که آنان به ترقی و پیشرفت نسبی که حاکم است دست یابند.

این ممثلان که از ولایت بلخ آمده اند، اهداف عمده شان را رسانیدن پیام صلح و تشویق شهروندان کشور برای داشتن یک جامعه عاری از جنگ و بدبختی می خوانند.

«رسول فرهمند» هماهنگ کننده این برنامه به خبرگزاری خاورمیانه گفت، این کمپاین آگاهی از سوی دفتر «سیاره» مقیم بلخ با همکاری مالی دفتر اتحادیه اروپا در ولایت های بلخ و بغلان براه انداخته شده است و اهداف عمده آن را اطلاع دهی به مردم از کمک های اتحادیه اروپا و تشویق به صلح تشکیل می دهد.

چهارتن از بازیگران که در حضور مردم نقش های گدا، آسیب دیده از جنگ، معتاد به مواد مخدر و فرد زخمی شده را بازی می کردند، با اجرای نمایش جنگ و نا امنی را یکی از عوامل مهاجرت، معتاد شدن به مواد مخدر و کشته و زخمی شدن افراد جامعه خواند.

در عین حال «عبدالقدیم نیازی» معاون والی بغلان نیز از مردم خواست که در حفظ و نگهداری پروژه های تطبیق شده در محلات شان تلاش کنند.

به گفته آقای نیازی در ده سال پسین، صدها پروژه عام المنفعه به همکاری جامعه جهانی در سکتورهای مختلف در این ولایت تطبیق و به بهره برداری گذاشته شده است که با تطبیق این پروژه ها، سیمای ولایت بغلان تغییر کرده و مردم به پیشرفت دست یافته اند.

وی علاوه کرد که هم اکنون ده ها پروژه زیر بنایی و انکشافی در سراسر ولایت بغلان زیر کار است و با تکمیل شدن آنها، مردم به سرک، آب صحی ، معارف و خدمات صحی دسترسی پیدا می کنند.

سیدصفدر شاه یکی از باشندگان ولایت بغلان اجرای این نمایشات را در روشن ساختن اذهان مردم در حصه نگهداری پروژه های تطبیق شده مؤثر می خواند.

به گفته وی با آنکه اکثر مردم از جنگ و نا امنی خسته شده اند؛ اما در این اواخر دیده می شود که گروه های افراطی در برخی از بخش های بغلان، نوجوانان را در پیوستن به صفوف مخالفان مسلح دولت تشویق می کنند.

به باور آقای سیدصفدرشاه، این گونه برنامه ها می تواند مردم بویژه نوجوانان را از عواقب جنگ و معتاد شدن به مواد مخدر آگاه بسازد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *