حضور رهبران سیاسی افغانستان در اسلام آباد

شماری از رهبران سیاسی کشور به دعوت دولت پاکستان، در نشستی در اسلام آباد شرکت می کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، برخی از رسانه های پاکستانی اعلام کردند که رهبران سیاسی افغانستان امروز (اول سرطان) در اسلام آباد حضور می یابند.

این رسانه ها گفته اند که حامد کرزی؛ رییس جمهور پیشین، صلاح‌ الدین ربانی؛ وزیر خارجه، محمدکریم خلیلی؛ رییس شورای عالی صلح، گلبدین حکمتیار، محمدحنیف اتمر، یونس قانونی، محمد محقق، عطامحمد نور، محمداسماعیل خان، سید حامد گیلانی، لطیف پدرام و شماری دیگر از رهبران سیاسی کشور به این نشست دعوت شده اند.

در حالی که وزارت خارجه پاکستان نیز این موضوع را تایید کرده‌؛ اما دفتر حامد کرزی گفته‌ است که او در نشستی که به میزبانی پاکستان برگزار می‌شود دعوت شده؛ ولی به‌ دلیل اینکه مشوره‌ های لازم در مورد برگزاری این نشست انجام نشده، نمی‌ تواند در آن اشتراک کند.

طالبان نیز دعوت و اشتراک هیئت خود در این نشست را رد کرده‌ است.

در گزارش رسانه‌ های پاکستانی آمده است که طالبان در این نشست دعوت شده‌اند.

گفته می شود که گلبدین حکمتیار، عطامحمد نور، محمد محقق، لطیف پدرام و سید حامد گیلانی روز گذشته به اسلام‌آباد رفته‌ و قرار است شمار دیگر دعوت شده ها نیز امروز به این کشور سفر کنند.

این نشست در حالی برگزار می‌ شود که قرار است در جریان هفته جاری محمد اشرف‌ غنی؛ رییس جمهور کشور به‌ دعوت عمران‌ خان؛ نخست‌ وزیر پاکستان به این کشور سفر کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *