حضور افراد مسلح و افزایش سرقت‌های مسلحانه در شاهراه بدخشان

باشنده گان ولایت بدخشان از حضور افراد مسلح ناشناس در شاهراه این ولایت نگرانی می کنند و می گویند این افراد هر از گاهی راه مسافران را می‌گیرند و اموال آنان را می‌دزند.
درحالی که اعضای شورای ولایتی بدخشان می‌گویند، دزدی در شاهراه های این ولایت پیشینه زیادی ندارد؛ اما در این اواخر افزایش سلاح های غیر قانونی باعث نا امن شدن این ولایت گردیده است.
احمدبشیر صمیم ریس شورای ولایتی بدخشان می‌گوید، این افراد که راه مسافران را می‌گیرند و دارایی آنان را از سوی برخی افراد زورمند حمایت می‌شوند.
ریس شورای ولایتی بدخشان با نگرانی از این وضعیت، حضور افراد مسلح ناشناس و دزدان شاهراه را خطرناک‌تر از مخالفان مسلح دولت خوانده، خواستار مهار این وضعیت می‌باشد.
طلب الدین قادری عضوی شورای ولایتی این ولایت به خبرگزاری خاورمیانه می‌گوید، در این اواخر افزایش افراد ناشناس و توزیع سلاح های غیر قانونی برای افراد و اشخاص باعث ازدیاد نا امنی و دزدی های مسلحانه گردیده است.
این عضوی شورای ولایتی بدخشان با انتقاد از بی توجهی حکومت در قبال جمع آوری سلاح های غیر قانونی، می‌گوید که به زودی جلوی این افراد گرفته نشود وضعیت بیشتر از این هم بدتر خواهد شد.
وی می‌گوید، هم اکنون در برخی ولسوالی های این ولایت نیز تفنگداران محلی بنام “اربکی” باعث نا امن سازی شده اند.
در این حال ثناؤالله روحانی سخنگوی پولیس بدخشان به خبرگزاری خاورمیانه می‌گوید، تلاش ها برای تأمین امنیت شاهرا و شناسایی افراد مسلح ناشناس که دست به سرقت زده اند آغاز شده است.
این درحالیست که چهار روز پیش در منطقه قره قوزی، مسافران یک موتر مسافربری ۴۰۴ را توقف داده و اموال آنان را به غارت بردند.
محراب الدین ابراهیمی-خبرنگار زون شمال

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *